Klassiskt ekipage!

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: Klassiskt ekipage!

Inläggav Lasse Hsand » 13 apr 2010, 20:13

Tjena Anders annars kan du få köpa ett objekt av mig kräver en hel del omsorg men priset är där efter 8) . Det är en 444H -54 Hälsn Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Inläggav Anders Ason » 13 apr 2010, 20:18

Stretar emot ... för många projekt redan. PV:n stötte jag på av en slump.
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav Lars-Gunnar » 13 apr 2010, 22:45

Anders Ason skrev:Stretar emot ... för många projekt redan. PV:n stötte jag på av en slump.

Ja, en PV är inte lika stor som en lastbil, tar mindre plats och går kanske få ett garage till. Men damen hon behöver väl bilen så länge hon kan köra den och lever? Har hon barn? Någon av dem som är intresserad? Om inte så får du ju ordna det efter eget fatabur. Vad man kan slå fast är ju att det säkerligen är Sveriges endaste och mest ovanliga PV444 som ännu rullar. Kanske blir värd massor bara för att den är så ovanlig men det är ju inte säkert. Kanske de mest inbitna fnyser åt den som en "oäkting" i Volvo-familjen.

En sak till: reservdelar svåra att få tag i precis som med veteranlastbilen men blligare kanske. Då Volvo upphörde med PV544 sade de att de skulle ha reservdelar för 10 år framåt. Tvivlar på att Volvo personvagnar har något kvar för det har ju tagit plats och lager kostar pengar. Kanske någon fick köpa det som var kvar eller så skrotades det mesta. Kolla med Volvo-klubben hur det är ställt med reservdelar.

Lars-Gunnar :D
Lars-Gunnar

Inläggav Anders » 13 apr 2010, 23:36

Lars-Gunnar skrev:
Anders Ason skrev:[color=#0000FF]

En sak till: reservdelar svåra att få tag i precis som med veteranlastbilen men blligare kanske. Då Volvo upphörde med PV544 sade de att de skulle ha reservdelar för 10 år framåt. Tvivlar på att Volvo personvagnar har något kvar för det har ju tagit plats och lager kostar pengar. Kanske någon fick köpa det som var kvar eller så skrotades det mesta. Kolla med Volvo-klubben hur det är ställt med reservdelar.

Reservdelar finns det nog ändå rätt gott om. I alla fall till 544;orna, det har ju ändå nytillverkats en hel del genom åren :)

Anders
Användarvisningsbild
Anders

Inläggav Anders Ason » 14 apr 2010, 08:03

Lars-Gunnar skrev:...
Men damen hon behöver väl bilen så länge hon kan köra den och lever? Har hon barn? Någon av dem som är intresserad? Om inte så får du ju ordna det efter eget fatabur. ...

Ärligt, så har jag inte intresserat mig så mycket för den gamla damen men faktum är att hon fick mitt kort, men i ett helt annat syfte. Med kortet följde budskapet om att hon har en köpare i mig, den dagen hon beslutar sig för att göra sig av med bilen. Mest för att den inte skulle komma i orätta händer, d v s 18-åring med nytaget körkort och kepa, exempelvis. :)

Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav Lasse Hsand » 14 apr 2010, 18:03

Mycket bra tänkt. Har gjort så några gånger. Sist var för några årsedan var hos en 88årig man och jobbade han hade en väldigt fin -70 Amazon i källaren lite skrapad mot garagedörren men fin. Hjäpte honom med lite grejor. Fick något år sedan se bilen på stan med en 18åring med keps och ny rollad -70 amazon. Synd Hälsn Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Inläggav Anders » 14 apr 2010, 20:10

Lasse Hsand skrev:Mycket bra tänkt. Har gjort så några gånger. Sist var för några årsedan var hos en 88årig man och jobbade han hade en väldigt fin -70 Amazon i källaren lite skrapad mot garagedörren men fin. Hjäpte honom med lite grejor. Fick något år sedan se bilen på stan med en 18åring med keps och ny rollad -70 amazon. Synd Hälsn Lars

Fick se samma sak häromdagen. En 61;ans 122;a som på håll såg riktigt fin ut, duvblå i "bruksskick". Men kördes av någon som smällt på fälgar som inte skämts för sig i något ghetto i LA samt en stereo som inte var av denna världen :evil:
Användarvisningsbild
Anders

Inläggav Lars-Gunnar » 14 apr 2010, 22:00

Anders Ason skrev:
Lars-Gunnar skrev:...
Men damen hon behöver väl bilen så länge hon kan köra den och lever? Har hon barn? Någon av dem som är intresserad? Om inte så får du ju ordna det efter eget fatabur. ...

Ärligt, så har jag inte intresserat mig så mycket för den gamla damen men faktum är att hon fick mitt kort, men i ett helt annat syfte. Med kortet följde budskapet om att hon har en köpare i mig, den dagen hon beslutar sig för att göra sig av med bilen. Mest för att den inte skulle komma i orätta händer, d v s 18-åring med nytaget körkort och kepa, exempelvis. :)

Tror jag visst det. Menade inte så utan att om inga barn finns eller finns men inte vill ha bilen så får du ju ordna det på ditt vis och att du gav henne ditt kort där du skriver att du vill köpa bilen låter ju alla tiders. Bättre du än en pojkspoling som får för sig att drifta med den eller hotta upp bilen för streetrace. Den där bilen skall du åka i som pensionär i 80 km på sommaren.

Lars-Gunnar
Lars-Gunnar

Inläggav Anders » 14 apr 2010, 22:11

Lars-Gunnar skrev:Den där bilen skall du åka i som pensionär i 80 km på sommaren.

Lars-Gunnar

Får man glida i 75km/h i en gammal volvo även om man bara är halvvägs till pensionär? :mrgreen:
Användarvisningsbild
Anders

Föregående

Återgå till Allmänt Veteransnack