En närbild på skåpet...

/Stellan
Moderator: Anders Ason
Thomas Almèn skrev:Ofta kunde det vara så att bilarna hade "luffarkapell", d.v.s en stång mitt på flaket som presseningen drogs över, medan släpen i större utsräckning hade kapell eller skåp.
Stellan skrev:Här är framsidan en broschyr från 1969 som jag precis skannat, mest med tanke på reklam på kapell och skåp från den tiden. Mina egna minnesbilder från -60 talet är att det i stort sett bara var skåpen som hade reklam, och att bilarna hade kapell utan reklam...kan det stämma tro?
En närbild på skåpet...
/Stellan
Lars-Gunnar skrev:Skulle det inte ha varit mer tidstroget med en Scania Vabis LBS76 och en Titan Tiptop som på bilden så tillvida Volvon inte var en F88. Fanns Scenia 110 på Tip Topens glanstid?
lars-Gunnar
Bo Norvinge skrev:Tittar ni noga så kan ni nog se att bilden är retucherad en hel del.
Inte bara vissa konturer utan även den s.k Scania 110:an som ursprungligen är en Volvo 88:a innan bilspeditionfolket fattade pennan.
Stellan skrev:Jag har inte det exakta årtalet, men det är i mitten av -70 talet någon gång.
/Stellan
Stellan skrev:Jag har inte det exakta årtalet, men det är i mitten av -70 talet någon gång.
/Stellan
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster