styrsnäcka till Scania LB140 -73

Meddela här vad du önskar komma över.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

styrsnäcka till Scania LB140 -73

Inläggav Lasse Hsand » 23 feb 2010, 21:14

Tjena söker en styrsnäcka till en LB140 -73 och en sprängskiss om någon har .Tack på förhand . Hälsn Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Re: styrsnäcka till Scania LB140 -73

Inläggav Eddie » 26 feb 2010, 22:17

Är samma styrsnäcka på alla LB/LBS/LBT 110-111, 140-141. Dom senare 111-141 är självluftande och lite andra lagringar och tätningar. Men dom passar ifrån 1968 t.o.m 1981. Känner flera personer som har sådana, men det är i Skåne. Vet ej var du kommer ifrån, men det borde gå att hitta rätt lätt.
Eddie

Inläggav Anders Ason » 26 feb 2010, 22:48

Tips! Klickar man på "Lasse Hsand" längst till höger, d v s nicknamnet så öppnas länken till de inlagda uppgifterna och då ser man att det behövs en styrsnäcka i Härnösand (Hsand). Det är nästan nästgårds till Skåne :)

Den här funktionen är mycket praktisk och det vore bra om alla som saknar ort eller annat går in och kompletterar.

Exempelvis kan jag se att jag kanske stöter på Eddie i hans hemmaby nästa helg då jag är på väg till ÅH-mötet i Olofström. Ska du dit Eddie?

Hade det varit en mindre pryl så hade den kunnat tagit sig norrut en bit ...

En annan väg är att gå in på "Medlemmar" högst upp och leta sig fram.

Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav Thomas Almen » 26 feb 2010, 23:13

H-sand i brukarnamnet skulle kanske gett en ledtråd?...
Thomas Almen

Inläggav Lasse Hsand » 27 feb 2010, 10:28

Tjena jo det stämmer jag bor i Härnösand och det är ju som sagt en bit från skåne. Men vi pratar ju lastbilar och dom går fram och tillbaka hela veckorna så det borde gå att lösa. Sen måste jag tacka så mycket för informationen om hu dom passsar. Jag har sökt av området för titta av beståndet av gamla lastbilar och det har minskat rejält sista åren. Förmodligen skrotpriset. I mitt jobb så åker jag runt en hel del i komunen så man har sett en del genom åren. Men det mesta har försvunnit synd. Men jag kommer att höra av mig angående snäckan. Hälsn Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Inläggav Eddie » 28 feb 2010, 21:32

Jo, misstänkte att det var Härnösand när jag skrev, men tänkte att det är kanske hade något med en företagsförkortning eller nåt att göra. Med det blev klart som korvspad när jag klickade på namnet efter att jag hade skickat inlägget.
Hur som helst så har jag skickat telenr. till en person som har en utbytes servo på ett LBS140 chassi 1974 till dej Lasse som meddelende.
Jo Anders, det är tänkt att jag ska åka till årsmötet, om inget jobb hindrar mej.
Eddie

Inläggav Lasse Hsand » 01 mar 2010, 19:09

Tjena Eddie jag har fått ditt meddelande och får än en gång tacka så mycket. Ska ta tag i saken och ringa kolla närmsta veckan. Men vi har haft ännu en helg med snö jag tror vi har passerat metern med råge. Så våren känns avlägsen för det är ju då allt ska göras. Men det är ju bra om grejorna finns hemma då. Hälsn Lars
MVH Lars .J
Användarvisningsbild
Lasse Hsand

Återgå till Objekt sökes