Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.
Specialpriser? I klassen finaste bild skulle jag vilja ha F89:an. Klassen "Dåraktigaste transporterna" delas i min mening av Per Thomson och "Myrsloken". "Myrsloken" kanske ska räknas som "Proffs" då jag vet att det inte är den första spännande transporten han gör. (LS140) Själv blir jag fruktansvärt nervös bara jag ska framföra ett fordon där den ena av två halvljuslampor gått sönder.
Håller med om att Myrsloken har nog levererat "2009 års mest spännande transport", mjölkkruksbilden den mest nostalgiska bilden och visst var bilden på F89:an med den mäktiga lasten mycket bra, men nu var det ju den roligaste bilden det gällde . . . det får nog bli Nicks babycar with bread.
Ett stort antal bilder, fann jag det svårt att välja. Den F.89 från bm1113 är en super foto , men jag måste lägga mina favoriter i ordning, 3rd.Jonas "mastiga bild" eftersom det ser ut som en lastbil park när jag först kom till Sverige (glada minnen) 2nd. Christer "under huven" eftersom det fick mig att skratta och 1st. Joheris "Nils, föraren" eftersom det får mig att tänka på hur vi alla såg glada sitter bakom en enorm ratten när vi var i den åldern.
Scania 110 kämpade fint i höstas när det var dags att skörda vetet Även vi som tömde av lassen fick kämpa, bilen har ju ingen tipp... Fast en redig 6.5t kran har den monterad bak i vanliga fall för att hämta div skrot med;)
Edit* Såg att Lucia var sissta dan men jag låter bilden ligga kvar för allmän beskådan Klicka för större bild! (kanske får klicka 2ggr på länken för att bilden skulle bli stor?? )