Ny veteranlastbilstidning!

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: Ny veteranlastbilstidning!

Inläggav Thomas Almen » 09 okt 2009, 18:05

Med drygt hundra deltagare på varje rally,(de allra flesta från södra Sverige), så måste det finnas underlag. Tänk bara vad mycket "hangarounds", utan fordon, eller med fordon under byggande, som är med på rallyna. Årets "Åkarsväng" hade ju dessutom en stor, entusiastisk publik utmed vägen.
Thomas Almen

Inläggav Claes-Göran » 09 okt 2009, 22:45

Visst är det så - vi är i gott sällskap med andra likasinnande som brinner för såväl hjulburet som bandburet / vi är kulturarbetare.

Mvh CG
Claes-Göran

Inläggav Stellan » 10 okt 2009, 22:21

Självklart rusar man till tidningskiosken och inhandlar ett eget exemplar :D

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Inläggav S-V L44 » 11 okt 2009, 09:37

Dagen D närmar sig. Hoppas att det finns något ex kvar till mig också.

// S-V L44
Användarvisningsbild
S-V L44

Inläggav Micke Lund » 12 okt 2009, 20:19

Tidning inköpt i afton,mycket prisvärt och jätte mycket bra innehåll. Köp den
Användarvisningsbild
Micke Lund

Inläggav BURTRÄSKARN » 12 okt 2009, 20:37

Har varit på kiosken ikväll den kommer först imorgon,tyvärr.enda nackdelen med norrland det tar en dag till :mrgreen:
Användarvisningsbild
BURTRÄSKARN

Inläggav S-V L44 » 12 okt 2009, 20:48

Jag letade efter tidskriften på ett par ställen idag som jag vet brukar ha ett hyfsat urval av "specialtidskrifter", men fann ingen som hade fått den ännu. :(

Burträskarn skrev:
enda nackdelen med norrland det tar en dag till

Misströsta inte, det verkar ju vara samma förhållanden ned till Skåne. :twisted:
Ni norrlänningar har åtminstone den enormt stora fördelen att det fortfarande går att hitta rejält fina objekt där uppe. Detta är näst intill omöjligt i de sydligare delarna av landet.

// S-V L44
Användarvisningsbild
S-V L44

Inläggav Bengt Gustafsson » 13 okt 2009, 13:43

BURTRÄSKARN skrev:Har varit på kiosken ikväll den kommer först imorgon,tyvärr.enda nackdelen med norrland det tar en dag till :mrgreen:

Det går också att beställa tidningen via http://www.prenumereranu.se/visaShop.php?k=09 (klicka på tidningen) eller genom att ringa förlagets kundservice på 0455 - 30 29 30.

Mvh
Bengt Gustafsson
Bengt Gustafsson

Inläggav Thomas Almen » 14 okt 2009, 19:13

Ni som har fått tag på tidningar, finns dom på Pressbyrån, eller ?. Har hört flera som inte fått tag på nån tidning. Verkar inte vara distribuerat till alla försäljningsställen.
Thomas Almen

Inläggav Åkarns Kalle » 14 okt 2009, 20:16

Jag har inte fått tag på tidningen här hemma och när jag hörde med en affär i Hudik så hade dom den inte.

På Q8 sa dom att det inte var Butiken/macken/pressbyrån/affären som bestämde vilka tidningar dom fick ta hem
utan att man måste ha visst mått tidningsstället alltså inte själva tidningsstället isig utan en viss storlek

verkar korkat men det är väl så, får försöka på nytt i Hudik imorgon

/Kalle
Den enda form av sport som intresserar mej är transport

Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna, X-Trafik, numera kör vi mest beställningstrafik med buss & lastbil.
Åkarns Kalle

Inläggav björn » 14 okt 2009, 20:23

Hej! köpte min tidning i ica afären, för övrigt en mycket trevlig tidning mvh Björn
björn

Inläggav Anders » 14 okt 2009, 20:41

Helt klart var det en väldigt bra tidning. Synd bara att det inte oftare kommer ut en liknande.
Det måste ju finnas potential till att ge ut en veteranlastbilstidning i norden.

Anders
Användarvisningsbild
Anders

Inläggav Famo58 » 15 okt 2009, 10:29

En riktigt trevlig tidning. Rolig läsning om både nya och gamla händelser. Kunde en sådan här tidning komma ut två gånger per år hade jag varit jättenöjd. Skulle också tänka mig att betala mer för ett högre sidantal. Kanske detta är möjligt när man ändå är på gång med hela apparaten kring en utgivning. Drömscenariot är ju förstås sex nummer per år, då skulle jag inte tveka en sekund på en prenumeration . Hoppas åtminstone att det blir tradition som den nu påbörjade.
Famo58

Inläggav Böll » 15 okt 2009, 16:50

Skriv till Förlaget hur mkt ni uppskattar tidningen,då kanske dom ger ut den oftare............... :D
Böll

Inläggav Thomas Almen » 15 okt 2009, 19:13

Böll skrev:Skriv till Förlaget hur mkt ni uppskattar tidningen,då kanske dom ger ut den oftare............... :D

Finns ju representanter för förlaget som är medlemmar på forumet, så det går nog fram, skulle jag tro. Men det är synd att den inte verkar finnas tillgänglig för alla.
Thomas Almen

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt Veteransnack