Anders skrev:Vilken enorm utveckling det måste ha varit mellan F88/89 och F10/12!
Undrar om det någonsin tidigare eller senare har varit ett lika stort steg mellan generationerna?
Anders
Det var ju ett otroligt steg att gå från F89 till F10/12. Men jag undrar om inte steget var minst lika stort när F88:an kom, eller rättare sagt: Titan Tiptop. Båda generationsskiftena betydde ju en otrolig utveckling det gäller teknikutveckling och förarmiljö. Att kunna tippa hytten och att kunna sova i hytten i mitten av -60 på ett vettigt sätt måste ju ha varit ett stort steg...med den tidens mått såklart
Jämför här:
viewtopic.php?f=12&t=1416F10/12 var det väl mer komforthöjande detaljer...luftkonditionering, justerbar ratt, fjädrande hytt som var en hel del rymligare än F88/89. Globetrottern (som förresten blir veteran i år...grattis till det

) var ju också ett lyft för boendet i bil, att kunna ha med sig lite prylar och att få lite mer volym i hytten uppsakattades av chaufförerna.
Men jag undrar fortfarande hur det var med 1982 års Volvo F12 demolastbilar, Röda med silver/svart stripes. Någon som vet mer?
/Stellan