Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Anders Ason skrev:Stretar emot ... för många projekt redan. PV:n stötte jag på av en slump.
Lars-Gunnar skrev:Anders Ason skrev:[color=#0000FF]
En sak till: reservdelar svåra att få tag i precis som med veteranlastbilen men blligare kanske. Då Volvo upphörde med PV544 sade de att de skulle ha reservdelar för 10 år framåt. Tvivlar på att Volvo personvagnar har något kvar för det har ju tagit plats och lager kostar pengar. Kanske någon fick köpa det som var kvar eller så skrotades det mesta. Kolla med Volvo-klubben hur det är ställt med reservdelar.
Lars-Gunnar
Lars-Gunnar skrev:...
Men damen hon behöver väl bilen så länge hon kan köra den och lever? Har hon barn? Någon av dem som är intresserad? Om inte så får du ju ordna det efter eget fatabur. ...
Lars-Gunnar
Lasse Hsand skrev:Mycket bra tänkt. Har gjort så några gånger. Sist var för några årsedan var hos en 88årig man och jobbade han hade en väldigt fin -70 Amazon i källaren lite skrapad mot garagedörren men fin. Hjäpte honom med lite grejor. Fick något år sedan se bilen på stan med en 18åring med keps och ny rollad -70 amazon. Synd Hälsn Lars
Anders Ason skrev:Lars-Gunnar skrev:...
Men damen hon behöver väl bilen så länge hon kan köra den och lever? Har hon barn? Någon av dem som är intresserad? Om inte så får du ju ordna det efter eget fatabur. ...
Lars-GunnarÄrligt, så har jag inte intresserat mig så mycket för den gamla damen men faktum är att hon fick mitt kort, men i ett helt annat syfte. Med kortet följde budskapet om att hon har en köpare i mig, den dagen hon beslutar sig för att göra sig av med bilen. Mest för att den inte skulle komma i orätta händer, d v s 18-åring med nytaget körkort och kepa, exempelvis.
![]()
Lars-Gunnar skrev:Den där bilen skall du åka i som pensionär i 80 km på sommaren.
Lars-Gunnar
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster