Scania-Vabis LS22

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Scania-Vabis LS22

Inläggav S-V L44 » 22 maj 2009, 01:03

Alla ni runt Linköpingstrakten som har Corren till morronkaffet måste ha haft en extra skön stund förra fredagen (den 15:e maj) när en artikel på två helsidor beskrev Bo Petterssons nyrenoverade klenod.

Jag fick en glad överraskning med posten för ett par dagar sedan då min syrra boende i Linköping skickade mig tidningen.

För alla er som missade artikeln så finns det lyckligtvis också modernare teknik än tidningspapper att tillgå numera, så därför delar jag med mig artikeln på denna länk för att alla skall kunna njuta av denna fina bil.
http://www.corren.se/motor/?articleId=4 ... =&menuids=

Jag vet inte om bilägaren är medlem i forumet men man kanske skulle be honom att lägga in ytterligare några foton av denna vackra och unika bil. Det kunde ju också varit intressant att ta del av ett par bilder av bilen när det fortfarande var ett vrak för att se vilket arbete som ligger bakom renoveringen.

// S-V L44
Användarvisningsbild
S-V L44

Re: Scania-Vabis LS22

Inläggav Anders » 22 maj 2009, 13:14

Det är en fröjd för ögat att få se en fint renoverad Scania 135;a!:D
Egentligen helt enorma arbeten som läggs ner på att renovera lastbilar. Men det visar väl hur pass viktiga lastbilarna är för samtliga av oss.

Filosoferat av en nattjobbande
Anders
Användarvisningsbild
Anders

Inläggav Anders Ason » 22 maj 2009, 20:54

Har sparat tidningen för visst var det en höjdare.
Ägaren är nog inte med på forumet vad jag se men brukar vara med bl a i Skillingaryd (i morgon) och om jag inte tar fel med en grön Scania 36 med mjölkkrukor på flaket. I morgon kanske han kommer med den "nya" bilen?

Det är ett antal gammellastbilsägare i trakten som inte finns med på forumet men som märks lokalt då och då i andra sammanhang. Ett visst litet lokalt nätverk utan IT finns det.
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav flak » 24 maj 2009, 15:55

En strålande fin renovering av en gammal klassiker
Flak
Användarvisningsbild
flak

Återgå till Allmänt Veteransnack