SILKEBORG 2009

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

SILKEBORG 2009

Inläggav Robert Eliasson » 13 apr 2009, 21:24

Hej på er alla....
Nu har jag och brorsan besiktat bil+trailer som nu står vi beredda för nya utsvävningar under 2009.
Vi har under 2007 och 2008 varit i Silkeborg Danmark på ett fantastiskt fint rally med otroliga fina miljöer runt om, våra danska kollegor är otroligt duktiga på att arrangera detta rally, samt att man har en mycket trevlig sammanhållning runt rallyt och kring maten efteråt.
Förra året drog jag dit med frugan en fredag e.m , tog oss ner till Silkeborg från Fredrikshamn ca 23 mil, Jens-Christian tog emot oss på deras åkeri där vi parkerade för natten, på kvällen kom han med sin cabbe och tog oss till en restaurang där vi tillsammans med Klaus från Tyskland käkade lite gott ihop med ett glas rött.
Om jag inte miss fel var det 6 fordon från Norge förra året.
Detta rally går 13 juni och jag kan verkligen rekommendera detta. Även om det kostar lite med båt är detta något man inte vill missa.
Göteborg - Fredrikshamn alt. Varberg - Grenå eller om man kommer söderifrån så går det båt från själland till jylland.
Hade varit kul med lite Svenska vänner över sundet så slut upp! :D
Man kan mycket väl hålla sig med nostalgi så länge man inte lever i det förflutna..... eller det var bättre förr, men de sa man då också....
Användarvisningsbild
Robert Eliasson

Re: SILKEBORG 2009

Inläggav finnholm » 15 apr 2009, 11:02

Hej Robert!

Tak, det varmer, når "vores" Rally i Silkeborg, sådan blir omtalt og rost, jeg ved det glæder Jens christian og alle de andre ock jag selv der gör et stykke arbejde ved rallyet i Silkeborg.
Vi glæder os til at tage imod de rigtig mange fine bilar, som alle har gjort et stort arbete i at få klar til rallyet, eg håber, at vi igen i år får et strålende solskin.
Jeg håber som du, at också vores svenske venner vil komme rigtig mange i år, desværre har vi jo ike möjlighet at få ret mange flere end 100 bilar igennem dagen.
Så på gensyn den 13 juni.
Hilsnar
Finn Holm
(Veteran - Scania Reservdels hjälpen ved rallyet)
Användarvisningsbild
finnholm

Återgå till Allmänt Veteransnack