Kreativ körskola!

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Kreativ körskola!

Inläggav Anders Ason » 01 apr 2009, 08:32

En kreativ körskola har tagit fram en sk linktrainer för sin förarutbildning som ska träna upp de blivande förarnas balanssinne.
linktraner.jpg
linktraner.jpg (18.92 KiB) Visad 98111 gånger
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Re: Kreativ körskola!

Inläggav Anders » 01 apr 2009, 09:16

Någon utbildning som startar idag kanske? :mrgreen:
Användarvisningsbild
Anders

Re: Kreativ körskola!

Inläggav bm 320 » 02 apr 2009, 19:56

Med hänvisning till rubriken..Undertecknad som i dagarna äntligen erhållit intyg för övningskörning på C-kort önskar om möjligt tips, ideér och allmän rådgivning tills körkortet är "hemma". Några kamrater med tunga kort kommer ställa upp som körhandledare privat om jag ordnar lastbil..Vilket jag ju som bekant under en tid letat efter. Dock nämnde någon i förbifarten att en övningsbil behöver ha en viss vikt för att klassas som godkänd vid uppkörningen och de Vikingbilar jag kikat på håller, enligt samma uppgiftslämnare, för låg vikt?!? Är det någon här som vet vad som gäller vid privat övningskörning och uppkörning? Andra tips eller ideér som alternativ till de rara Vikingbilarna om de nu inte är aktuella i dagsläget? "Någon" har redan påtalat den inskränkta svängradien på en gammal allhjulsdriven lastbil och att det under exempelvis en uppkörning i tät stadstrafik kan bilda en viss försvårande faktor.. men vad kan jag säga..Förnuftet råder ju inte alltid, åtminstone inte i skallen på mig..Hursomhelst, jag har i viss utsträckning möjlighet till kortare lån av en modernare distributionsbil men den går ju i daglig trafik ibland även kväll/helg och jag vill inte tänja på kamraternas tålamod i onödan varför en egen övningsbil är en både bättre och trevligare tanke..

Väl mött förhoppningsvis redan i sommar på tungt rally, med egen bil och kort.../Jörgen
bm 320

Återgå till Allmänt Veteransnack