Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
S-V L44 skrev:Ofta kommer minnesfragmenten fram när man man pratar med eller läser om andra som har likartade erfarenheter ...
Jag har i min enfald trott att internet skulle vara en guldgruva för dylik information, men alls icke.
Här sitter var och en med förmodligen massor av minnen som alla tror är oväsentligheter, men även en bagatell kan vara oerhört intressant för någon annan. ...
Ibland önskar man att man kunde filmat hela sitt liv, men tyvärr så åtgår det ju ytterligare ett liv att titta på hela filmen.
// S-V L44
jonas a skrev:Får väl säga att jag tillhör de yngre generationen med mina 34 år. Har dock aldrig kört lastbil själv men man var ju med farsan på 80 talet i hans Volvo F12 -82a.
Man var för ung för att fatta att en kamera ger bestående minnen men mycket skoj såg man. Tex en vinter möte vi en Liaz från Deutrans Utan vindruta.
Stackars chaufför.
Det märks att det var ett annat jobb på den tiden utan vare sig mobiltelefon eller internet. En 20 åring med färskt kort idag hade Aldrig tagit ett lastbilsjobb om det såg ut som på 80 talet.
Jonas
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster