Kederlist

Meddela här vad du önskar komma över.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Kederlist

Inläggav Stellan » 05 mar 2009, 21:28

Är det någon här på forumet som vet var man kan få tag på kederlist till skärmarna på en N88?

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Re: Kederlist

Inläggav Rickard » 08 mar 2009, 00:21

Hej Stellan! Läget nuförtiden då? Jag skulle testa med ett samtal till veteranprodukter, de har ju mkt div sortiment till äldre volvo.

Webb: http://www.vp-autoparts.com

Mvh Rickard
Rickard

Inläggav Stellan » 10 mar 2009, 19:17

De har tyvärr bara personbilsprylar på veteranprodukter, men jag har fått lite tips om andra möjligheter. Eventuellt så kan Regale i Partille ha lister som passar, håller på att kolla upp lite vad de kan ha. Annars så ramlar det väl på ungefär som vanligt...Duetten är delvis nedplockad och det verkar som om ett annat nytt projekt är på gång :D

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Inläggav Rickard » 11 mar 2009, 13:55

Jo det har du ju rätt i, men de har rätt mkt grejor på metervara vet jag. Kederlist sitter ju bla. på PV... Dom syr o klipper enhel del där uppe... Så vad e det för N88 du fått tag i nu då? e det privata projekt eller? O hur går det med 145an? Den rullar på? o avgas hänger kvar :P Du får la komma förbi hemma annars så hänger vi upp den på billyften o byter det lite snabbt! Rickard
Rickard

Inläggav Stellan » 11 mar 2009, 21:10

Det är en kille på Hällered som behövde lite hjälp med listerna innan lackering. Jag lyckades snoka upp ett par lister på nordenlagret (tack vare en forumsmedlem) :wink: så han är ganska nöjd. Regale i Partille hade lister på metervara annars, och de verkar kunna fixa fram de dimensioner de inte har på lager.

Själv tänkte jag försöka få ordning på F84:an innan sommaren så att den ser mer proper ut, och duetten har väl något halvår kvar innan den blir färdig tänker jag. Expressen funkar bra och gick igenom besiktningen utan anmärkning i höstas. :D

/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Inläggav Rickard » 12 mar 2009, 13:03

Hehe, okey det låter ju fint, är ju inte alltid så lätt att hitta delar till alla gamla projekt annars...

Just ja f84 måste man ju få liv i, hur var det med maskineriet nu då? Var det ett spridarrör som gått? osså lite bromsmeck oxå va? Jag tänkte jag skulle riva ner motorn i min gammle F4 o se hur det står till. Är lite orroväckande oväsen i den ibland. Så lika bra att riva ner o gå över riktigt. Vill ju inte få stopp någonstans lång bort med motorras. Förresten, du vet ju allt o lastbilar och göteborg. Skall hjälpa syrran flytta hem från strängnäs om några månader, vet du vart man bäst hyr en skåpbil i stan?

Mvh Rickard
Rickard

Återgå till Objekt sökes