Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Thomas Almèn skrev: Milles har väl det mesta för Schenker i övre Norrland idag?.
Alldeles rätt, dom glömde jag.bm1113 skrev:Thomas Almèn skrev: Milles har väl det mesta för Schenker i övre Norrland idag?.
Valle Vikströms åkeri / Vikströms åkeri i Luleå har väll rätt mycket med ?
Åkarns Kalle skrev:Söker info och bilder och gärna Historier om/på Ture Eriksson Åkeri i Skellefteå
ett Bilspeditionsåkeri det blev uppköpt i början av 90-talet av Milles Åkeri AB Umeå.
Pappa körde extra där ett tag och har berättat lite historier.
Mvh Kalle
Jo, det kan nog stämma, ev. något senare. Hände väl en hel del på Spedition i den vevan.Nor1 skrev:Åkarns Kalle skrev:Söker info och bilder och gärna Historier om/på Ture Eriksson Åkeri i Skellefteå
ett Bilspeditionsåkeri det blev uppköpt i början av 90-talet av Milles Åkeri AB Umeå.
Pappa körde extra där ett tag och har berättat lite historier.
Mvh Kalle
Var det inte Ackordcentralen/Konkursförvaltare som slog ihop Milles och Tures i början på 90-talet, har för mej det var 92 eller 93.???
Vill minnas att det var det bästa sättet att få lönsamhet i verksamheten då båda åkarna var män med principer, hellre gå med halvtom bil än att samlasta med "konkurrenten" som ändå skulle till i stort sett samma ställe.
Rätta mej om jag har fel, är ju många år sedan nu, oj vad gamal jag kände mej nu![]()
/Stefan.
Ok, det var den vägen det gick. Systemfrakts piloter kunde man springa ihop med när man lossade nattfacket i Umeå. Hade ju bl.a dom vedervärdiga Roadtrainekipagen från Lagab.Muk skrev:Granbergs och SU intressenter blev Systemfrakt, inblandades i Leasingconsult härvan och gick sedemera i konkurs.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster