Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Thomas Almèn skrev:Transportchefen sökte därför dispens för att få köra mot rött ljus!. Det avslogs.
bm1113 skrev:Hej mycket kul läsning.
Stod i alla fall för några år sedan en liknande Bygeltruck hos Malmbanans vänner i Luleå
Ytterligare OT. Dans på vischan, snö och 10 grader kallt. Mitt i en dans kommer vakten in och äskar tystnad. "Inte för att det angår mig, men snart kommer plogbilen". Nån som anar anledningen till varningen?.Per Thomson skrev:Var glad att du lever nu!
Även om detta är lite OT så kan jag inte låta bli att leverera följande historia:
Ålder kanske 6-7 år. En kamrat och jag såg plogbilen komma på håll och det hade kommit mycket snö. Vi begravde oss under snön på vägen men tydligen tillräckligt lång åt sidan för att inte träffas av plogspetsen eftersom vi lever nu, puh![]()
Minns bara att vi tyckte luftfärden över plogvallen var rolig och vi bara skrattade.
Thomas Almèn skrev:Ytterligare OT. Dans på vischan, snö och 10 grader kallt. Mitt i en dans kommer vakten in och äskar tystnad. "Inte för att det angår mig, men snart kommer plogbilen". Nån som anar anledningen till varningen?.Per Thomson skrev:Var glad att du lever nu!
Även om detta är lite OT så kan jag inte låta bli att leverera följande historia:
Ålder kanske 6-7 år. En kamrat och jag såg plogbilen komma på håll och det hade kommit mycket snö. Vi begravde oss under snön på vägen men tydligen tillräckligt lång åt sidan för att inte träffas av plogspetsen eftersom vi lever nu, puh![]()
Minns bara att vi tyckte luftfärden över plogvallen var rolig och vi bara skrattade.
Anders Ason skrev:bm1113 skrev:Hej mycket kul läsning.
Stod i alla fall för några år sedan en liknande Bygeltruck hos Malmbanans vänner i LuleåFlera liknande truckar för virkespaket fanns det i hamnen hemma när jag växte upp. Vi ungar "roade" oss med att springa igenom trucken när den kom olastad. Föraren hade ju inte en chans att hinna ner o få tag i oss. (det ryktades om att truckens signalhorn aldrig höll)
Thomas Almèn skrev:Varför cykla under trucken, när man kan åka LT 110:a?
Återgå till Ovanliga lastbilar som varit i trafik i norden.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst