Tråkiga bilder på Vikingar

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: Tråkiga bilder på Vikingar

Inläggav Anders Ason » 26 jan 2009, 22:06

Robert Eliasson skrev:Nagon som vet om det gar att fa tag pa en framanda fran en Viking som kapats?
Jag och brorsan har nyligen inforskaffat ytterligare en Titan, fast denna gang 4952 med lite forskyld nasa : )
Sa nu ar fritiden raddad igen..... Maila garna tips om vart jag kan finna en framanda som ar frisk och helst utan motor.
Hade ju varit trevligt att anvanda lite prylar fran detta besinningslosa sloseri som forsvarsmakten utgor.

Robban

Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav N86Viking » 27 jan 2009, 16:32

Dom skulle ta mej f**n få stryk! Jag hörde en som ville få tag på en gammal lastbil (vet inte vilken sort) Och dom vägrade med förevändningen att dom inte ville att en bonde skulle få tag på lastbilen senare i framtiden och att den skulle stå bakom en ladugård och droppa olja.. Det är väl inte deras sak att avgöra vad näst,näst, nästa ägare skulle göra med bilen.... idioter är det snällaste jag kan säga om dom. kosta på 25 papp för en hammare går bra men att få in några kulor på en lastbil går inte och nu ska försvaret läggas ned med en tredjedel igen.. skyll er själva säger jag bara!

men bilarna på bilderna skulle kunna gå att laga i alla fall!
If everything seems to be going well, you obviously do not know what the hell is going on
N86Viking

Inläggav Anders » 27 jan 2009, 17:48

N86Viking skrev:Dom skulle ta mej f**n få stryk! Jag hörde en som ville få tag på en gammal lastbil (vet inte vilken sort) Och dom vägrade med förevändningen att dom inte ville att en bonde skulle få tag på lastbilen senare i framtiden och att den skulle stå bakom en ladugård och droppa olja.. Det är väl inte deras sak att avgöra vad näst,näst, nästa ägare skulle göra med bilen.... idioter är det snällaste jag kan säga om dom. kosta på 25 papp för en hammare går bra men att få in några kulor på en lastbil går inte och nu ska försvaret läggas ned med en tredjedel igen.. skyll er själva säger jag bara!

men bilarna på bilderna skulle kunna gå att laga i alla fall!

Ja, jag håller med dig.
Tyvärr var det ju inte bara fordon som förstördes. Man eldade upp kläder, skidor etc. eftersom det vore "att snedvrida konkurrensen".
I småland malde man ner myrslokar och 931;or med däck och allt :(

Anders
Användarvisningsbild
Anders

Inläggav Häggblad » 27 jan 2009, 22:53

Här har ni film på youtube i ämnet:

http://www.youtube.com/watch?v=JFcVvjldSuA

/Magnus
I trafik: Ford 0910 -78, Bakom väggen: L36 -67, N86 -6X, Rundnos 4x4 -4X
Häggblad

Inläggav Anders Ason » 27 jan 2009, 23:28

Häggblad skrev:Här har ni film på youtube i ämnet:

/Magnus

Har kollat och det är en rejäl pedagogisk utmaning för beslutsfattarna om de vill att medborgarna ska ha någon annan uppfattning än att det är rena idiotin som breder ut sig i sandlådan Sverige. De förklaringar jag tidigare hört i det här sammanhanget och som använts mycket, är just detta med miljöaspekterna. Men... det verkar även ligga annat bakom också. Visst blir man indignerad, minst sagt.
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav Per Thomson » 28 jan 2009, 23:44

Kollade samtliga 3 delar. Utmärkta exempel på stora organisationers brist på förmåga att kunna vara flexibla samt förmåga att tillämpa sunt förnuft. :cry: :evil:
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin

Inläggav Häggblad » 29 jan 2009, 03:29

Finns ett till TV-program som jag rippat från TV3 Folkhemmet:

http://www.youtube.com/watch?v=r32GDdvEB7E

(Två delar)

/Magnus
I trafik: Ford 0910 -78, Bakom väggen: L36 -67, N86 -6X, Rundnos 4x4 -4X
Häggblad

Inläggav Anders Ason » 29 jan 2009, 11:57

Häggblad skrev:Finns ett till TV-program som jag rippat från TV3 Folkhemmet:

http://www.youtube.com/watch?v=r32GDdvEB7E

(Två delar)

/Magnus

Tack för tipset som understryker mitt förra inlägg.
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav Lars-Gunnar » 15 feb 2009, 02:42

Häggblad skrev:Här har ni film på youtube i ämnet:

/Magnus

Läste kommentarerna och ingen var positiv snarare djävligt förbannade. Regeringen kan inte skydda befolkningen. De lever i en villfarelse och bjuder in fienden.

Under andra världskriget sa Per Albin att Sveriges beredskap var god. Senare visade det sig vara denna regerings största lögn. Sverige hade lätt kunnat falla Tyskarnas händer. Nu kan vi i ärlighetens namn säga att Sveriges beredskap är dåligt så varogod ni som vill ha Sverige kom och ta för er. Nej i dessa tider vet vartenda land hur vår kapasitet är så vi behöver inte skicka inbjudan. Skandal är rätta ordet. Vänta bara tills de som är ansvariga får sitta i pisset, då är de nog inte så nöjda.

Lars-Gunnar :evil:
Lars-Gunnar

Föregående

Återgå till Allmänt Veteransnack