Frågan verkar tyvärr förbli obesvarad.
Jag tycker att jag känner igen bilen från ett annat sammanhang, men hittar tyvärr inte den bilden som finns i mitt huvud och som jag eftersöker.
Det fotot är i alla fall inte insorterat bland dylika skapelser baserade på varken Scania-Vabis- eller Volvo-chassier.
Och visst hade en hel del av dessa holländska hytterna som byggt på Scania-Vabis-chassier delade framrutor. Det finns det många exempel på.
Jag hade i också åtanke eventuellt Kromhout eller franska Unic, men det stämmer heller inte helt. Stötfångaren är i alla fall också lite speciell och Unic-lik.
Det nämndes också Kässbohrer i sammanhanget i Volvo-länken, men det fanns även Ackermann som gjorde liknande byggen. Dessa var kanske främst baserade på tyska busschassin. och inte så "grovhuggna" som bilen i inledningen av den här tråden.
Tillverkaren av chassit bör ju rimligen vara en som, liksom de svenska, saknade egna frambyggen vid tidpunkten annars vore det ju inte direkt logiskt att sätta på en "främmande" hytt.
Här är en bra länk till en motsvarande diskussion kring Volvo-baserade chassier med holländsk frambyggd förarhytt som vi hade för något år sedan.
viewtopic.php?f=12&t=11823 // Kjell N