ytterliga en trailer som "ersättning"

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

ytterliga en trailer som "ersättning"

Inläggav mats-oh » 18 aug 2024, 18:47

Tycker det är ren skam det här.
Här sägs folk upp för albinsson ska tjäna några kronor.
Dåligt!!
Jag hoppas att tex Bengt får något riktigt bra jobb eller om han väljer att pensiona lite :D

Säger igen att detta inte är ok och jag tänker inte fortsätta prenumerera på trailer men den barnsliga klassiska lastbilar som är där.
Jag hoppas att du ger ut fler böcker istället med dina klockrena texter.
Mats
mats-oh

Re: ytterliga en trailer som "ersättning"

Inläggav Anders Ason » 18 aug 2024, 21:35

Det är många som bidragit till tidningens marknadsföring och inte minst förlaget och Bengt själva.
Stora insatser med olika marknadsföringsinsatser har bl a gjorts på ELMIA lastbil i veteranhallen (C-hallen).
Hallen började nyttjas för veteranlastbilar 2010 och från 2012 t o m 2018 ökade insatserna rejält.

Ett problem som nära nog alla försök till att driva s k profiltidningar råkat ut för är att marknaden i Sverige är för liten.
För liten för att ekonomiskt kunna bära sådana tidningar. Profil tidningarnas s k Priselasticitet är relativt liten så att öka priset så högt att inte gå med förlust vore knappast möjligt. Det går inte att jämföra med veckotidningarnas upplagor och priser och de är ju inte profiltidningar direkt som bl a kan ha matlagning och bantning i samma nummer. De vänder sig också till en betydligt bredare kundkrets.

Försök har gjorts av förlaget med tidningen att bredda kundunderlaget med bl a med Danska och Norska intressen, likaså med att bredda fordonskretsen med bussar.

Till sist kommen till vägen ände - det är inte av illvilja att lägga ner tidningen utan reella fakta. Den drar inte det den kostar.
Riktigt trist är det.

Vad gäller förlagets ansvar mot chefredaktören har de nog sträckt sig längre än vad lagar och avtal föreskriver.

Trots allt är det tacksamt att vi har haft vår lilla "bibel" då länge och stort tack till förlaget och Bengt för den tid som varit!
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav mats-oh » 20 aug 2024, 18:48

Ok Jag köper vad du säger.
Det gör jag verkligen men det blir ingen Trailer prenumation iaf.
Jag har förstått att Bengt lagt mycket energi och all heder för det.
Tycker att han gjort så fruktansvärt bra jobb .
Synd bara att han blev uppsagd.
MVH Mats
mats-oh

Inläggav Kjell T » 21 aug 2024, 07:48

Ingen Trailer prenumeration för mig heller. Skulle Klassiska Lastbilar ha blivit en del av Nostalgia, ja då hade jag inte kunnat motstå frestelsen att prenumerera.
Kjell T

Inläggav FreddeLex » 21 aug 2024, 09:04

Jag tyckte inte heller om att vi prenumeranter av Klassiska lastbilar blev påtvingade Trailer istället, så när jag kontaktade Fabas kundtjänst i ett annat ärende så passade jag på att uttrycka mitt missnöje och att jag hellre hade önskat mig Nostalgia som ersättningstidning för den kvarvarande prenumerationstiden. Det var en trevlig tjej på kundtjänsten som svarade att hon kunde ändra så nu får jag Nostalgia istället. :D
Jag har ändå samtliga nummer av Klassiska lastbilar sparade som jag kan läsa i igen i framtiden.
Volvo FB88 -67
FreddeLex

Inläggav Anders Ason » 21 aug 2024, 11:10

Bra tips!

Man måste "vara om sig och kring sig" :-)
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav Bengt Gustafsson » 28 aug 2024, 15:46

Tack för alla uppskattande och värmande ord! :D

/Bengt
Bengt Gustafsson

Återgå till Allmänt Veteransnack