S-V L44 skrev:Ett briljant resultat så långt, nu när bilen utåt sett ser nästan färdig ut. Det måste du ha en riktigt, riktigt stor eloge för.
Jag och rundnosen bugar och bockar för de fina och snälla orden. Tack, det värmer!
Ja, nu är det mesta arbetet som kvarstår på hyttens insida. Inget arbete är gjort där mera än vinterns arbete med sätena. Ryggstödet på passagerarsidan är väl näst i tur vad gäller det.
Men har lite kvar på utsidan. Den gamla reg-plåten skall renoveras upp och monteras under trafikbilsskylten. Så får göra om det fästet lite.
Sedan är det vindrutetorkarna som skall tillbaka. Har två fungerande boschmotorer så det är bara pysslet med att få dit dem samt hitta minst en passande torkararm.
Anders Ason skrev:Säkerligen känner du till att de inte godkänns vid en besiktning, vilket jag antar att du ska göra?
Visste inte säkert men hade mina misstankar eftersom nästan ingen idag vet vad de är för något.

Jo, reg-besiktning är ju målet helt klart.
Anders Ason skrev:Om inte strålkastarna har p-ljus måste det bli separata sådana. Helst byta insatser till sådana som har p-ljus.
Jo, det finns parkeringsljus i insatserna.
Anders Ason skrev:Blinkers ska dessutom ses både framifrån och helst lite åt sidan.Det finns godkända (E-märkta) miniblinkers avsedda för MC att tillgå men i dom sitter det LED. Möjligen går det att stå ut med det då de lyser så sällan? Den minst iögonfallande placeringen när de inte är i funktion och som fyller kraven kan vara på stötfångarens över- eller undersida i närheten av pejlarstängerna. Något att fundera på. Det är nog inget krav på vita reflexer fram men de förekom i regel. Av säkerhetsskäl bör de finnas.
Ja, reflexer fram och bak skall ju dit. De runda röda reflexerna bak tänkte jag sätta på stänklapparna. Vita fram får det ju bli också ja. Små ledblinkers skulle man nog kunna leva med eftersom de ändå är malplacerade oavsett. Man får väl se vad man hittar. Tackar för tipsen.