Jag var två år när detta spelades in men i slutet åttital och en bit in på nittiotalet så servade jag landningställen till fpl 32 lansen
God förnöjelse

https://www.youtube.com/watch?v=gdQiUpsqxsA
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Per Thomson skrev:Fortfarande idag kan man se rester av dessa 'reserv' -flygplatser. Bland andra en på E4 en bit norr om Värnamo. Det behövdes nog en hel del övning för att dessa skulle kunna startas upp effektivt. Jag minns flera tillfällen under sextiotalet då övningar pågick och trafiken, då ganska måttlig, fick ledas om till andra vägar. Idag är inga av dessa fält användbara då de har förfallit.
1961 var det år jag tog körkort, i januari året efter blev det trafikkort. Gymnasieplanerna lades på hyllan, så blev det lumpen.
Noxcania skrev:Gamla flygfält e fina, jag blev hyfsat syrack när dom la ner F8, bodde ju nära från 4-19 års ålder & va van vid dom 2-propellrade "syrsorna" & jaktplanen. Pinsamt att dom byggt shoppingcenter där tycker jag. Fältet på bergstoppen verkar ju intressant & førhoppningsvis utanfør exploateringstankarna, hoppas dom tar vara på de.
herrstina- skrev:Fältet norr om Värnamo är väl Klevshult? Det fältet måste vara ett av de nyare som kom på plats nån gång under 80-talet när den nya vägen byggdes. Märkligt nog rev man upp flygfältet när vägen senare blev motorväg. En bit in i skogen österut finns där dock en landningsbana i brukbart skick som är hopkopplad med Hagshults flygplats så man har banor i olika väderstreck.
Stina.
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster