Tack Per!
Sista veckan har det varit massa småpill. Men det som kommit på plats nu är gallret vid hyttens bakruta, sidospeglarna, friskluftsintaget och dess reglage, luckan till handskfacket samt nya reflektorer och sarger till framlyktorna. Oftast i mörker så har inte kunnat ta några vettiga bilder. Men tog några igår i dagsljus.
Gallret blev bra. Man ser lite att den ena är tunnare men antagligen mest bara jag som ser det.
Sidospeglarna blev ju riktigt kanon faktiskt. Tom jag får fundera för att se vilken som är original och vilken som är kopian. Saknar spegel på ena sidan men de är beställda och den gode Magirus har sponsrat projektet men ett par backspegellister så som allt ser ut nu så är sidospeglarna i hamn. Var lite orolig att det skulle bli problem med att få skruvarna att ta men det var inga större problem att få till det faktiskt. Satte en tunn gummipackning mellan dörr och fästen för att förhindra att de i framtiden äter sig igenom lacken vid eventuella vibrationer osv.
Friskluftsintaget var det heller inga konstigheter med så det är äntligen på plats också.
Luckan till handskfacket fick jag greja med en hel del innan jag fick det till att sitta rakt och centrerat. Hade nog blivit utsatt för en del övervåld genom årens lopp. Nu är det bara själva handskfacket, som verkar vara gjort i skinn eller liknade kvar. Det har förlorat sina fästöglor så planerar sy dit nya på något vis. Men det får bli då jag ger mig på hyttens insida.
För något år sedan budade jag hem ett par extra 8" framlyktor med nya friska reflektorer. Men eftersom den ena sargen var av samt hade tappat sitt skruvfäste så har de blivit liggandes tills jag fick tid att laga dem. Det passade jag på att göra i helgen. Svetsade sargen försiktigt med den kromade yttre ytan tryckt mot en blöt handduk för att skada kromet minimalt. Det funderade bra och blev bara en mindre blånad på ett ställe. Brottet var i dess underkant som tur var så det syns inte i praktiken. Sargerna har lite mindre blessyrer men är annars fina i kromet. Så de passar väl in eftersom jag gärna vill att detaljerna ser gamla och belevade ut.
Vilken skillnad det blev men friska reflektorer. Hade ju gamla som jag fusk-kromat med tanken att jag fick byta dem då jag lyckats hitta riktiga. De har ju också funkat men blev ju onekligen en rejäl skillnad med de riktiga.

- image8 (1).jpeg (320.98 KiB) Visad 9398 gånger

- image7 (1).jpeg (248.67 KiB) Visad 9398 gånger

- image6 (3).jpeg (291.73 KiB) Visad 9398 gånger

- image5 (5).jpeg (305.64 KiB) Visad 9398 gånger

- image4 (9).jpeg (413.91 KiB) Visad 9398 gånger

- image3 (15).jpeg (436.59 KiB) Visad 9398 gånger

- image2 (25).jpeg (345.78 KiB) Visad 9398 gånger

- image1 (52).jpeg (670.52 KiB) Visad 9398 gånger

- image0 (23).jpeg (239.02 KiB) Visad 9398 gånger