Ja, inte fanken är det vackert.

Men plåtslageri, svetsning och spackling har det varit en hel del utav nu sista veckorna. Blev mera svetsning än jag räknat med men nu känns den i alla fall riktigt bra. Idag fick den så äntligen primer och slipfärg. Känns skönt att få den rostskyddad.
Hemskt "tråkigt" arbete att ta sig igenom med tanke på att jag fått göra om ett arbete som jag redan till viss del gjort. Men det var ju planerat så inte förvånande men det kändes ändå drygt att slipa ner den nya röda lacken osv.
Planen var att lacka bara längs med kanten och sedan göra en mjuk övergång mot den gamla lacken. Men har nu insett att jag aldrig kommer att få till det bra. Att en skicklig lackerare kan göra det genom att blanda lacken med viss del klarlack i sista lagret och annat jox men jag kommer ju aldrig få till det bra. Så har beslutat att jag får separera hytten från torpeden några decimeter samt plocka ur framrutan igen och alltså lacka om hela den övre hyttplåten. Så kommande vecka skall jag slipa ner den röda lacken samt det jag lackat idag. Måste bygga en lackbox över hytten också så jag kan få upp carporten till i alla fall 20 grader. Massa jobb men det är bara att hugga i. Så om jag hinner med allt och vädret tillåter så blir det lackning nästa helg.
Den är så fin den gamla bilen. Ibland står jag bara och tittar på den och känner mig så nöjd över hur långt jag trotts allt kommit i renoveringen. Samtidigt så vet jag ju att det är en sjuk massa timmar kvar. Hur många tusen timmar jag lagt ner redan nu vill jag fanken inte veta.

- image1.jpeg (366.64 KiB) Visad 12966 gånger

- image0.jpeg (347.47 KiB) Visad 12966 gånger