En ögonblicksbild från vardagen

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

En ögonblicksbild från vardagen

Inläggav Stellan » 25 dec 2008, 20:33

Det hör kortet gillar jag, man kan sitta hur länge som helst och se nya detaljer hela tiden. Kortet är taget vid en affär 1970. Bakgavellyften har som synes inte slagit igenom riktigt än, så både mjölkbilen ich ICA-bilen handlossar. Skillnaden på deras kärror är ganska tydlig...mjölkbackarna var en hel del tyngre än kolonialvarorna vid den här tiden.
Varuleverans 1970_b.JPG
Varuleverans 1970_b.JPG (144.95 KiB) Visad 3677 gånger
/Stellan
chaufför emeritus ;-)
Användarvisningsbild
Stellan

Re: En ögonblicksbild från vardagen

Inläggav flak » 25 dec 2008, 22:07

Ger onekligen en ny innebörd till ordet lösvikt, kanonbild helt enkelt
Flak
Användarvisningsbild
flak

Re: En ögonblicksbild från vardagen

Inläggav Anders Roger Larsson » 25 dec 2008, 23:03

Stellan skrev:Det hör kortet gillar jag, man kan sitta hur länge som helst och se nya detaljer hela tiden. Kortet är taget vid en affär 1970. Bakgavellyften har som synes inte slagit igenom riktigt än, så både mjölkbilen ich ICA-bilen handlossar. Skillnaden på deras kärror är ganska tydlig...mjölkbackarna var en hel del tyngre än kolonialvarorna vid den här tiden.
Varuleverans 1970_b.JPG
/Stellan

Dom sexkantiga korgarna med dom fyrkantiga mjölktetrapacken minns jag väl. Dom var ett elände att hälla ur - mjölkförpackningen alltså...
Det var bättre förr - ju förr dess bättre
Användarvisningsbild
Anders Roger Larsson

Återgå till Allmänt Veteransnack