Styrlederna var ju hemma och jag fick en stund över efter jobbet och passade på att sätta igång. Det gick betydligt lättare än vad jag hade förväntat mig att få loss lederna, lossade på muttrarna och några bestämda slag med lilla hamdsläggan senare så lossnade båda två utan värme och tjafs. Men det var värre att få bort dom från paralellstaget... Jag svetsade fast en stor mutter på styrlederna så jag kunde använda mig av stora mutterpickan när dom skulle skruvas ur och till slut efter en hel del svärande och en hel del värme fick jag ur dom . Staget hade fått några smällar och var lite krokigt, gängorna mådde inte heller särskilt bra av värmen så jag lär försöka ordna ett nytt stag. Om någon råkar ha ett över så skulle jag bli glad
Ska fara in till firman där jag köpte styrleder och kompressor imorgon och kolla vad ett nytt kostar, det skulle väl kanske gå att rädda det gamla men det känns inte rätt då det skulle bli sjukt jobbigt om det går sönder när man är ute och åker. Passade på att koppla in Hadley hornen också så nu hörs den på låångt avstånd

Det blev inga bilder (inte för att det är något märkvärdigt med att titta på ett styrstag) men imorgon ska jag försöka hinna byta ett läckande membran i en bromsklocka så då kommer jag förhoppningsvis ihåg att ordna några. Mvh Fredrik.