Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.
Huvudsaken det fungerar! Den här var inte dålig heller, gillar den skarpt! Inga hindrande stänkskärmar kring drivhjulen underlättar att lägga på kätting.
Jodå, visst var den tuff. Men mycket att styra med var det inte. På typ alp-vägar så gällde det att man hade torr sand i sandaggregaten som nyttjades i varje sväng då boggilyft och diffspärr inte kunde utnyttjas. Mellan svängarna diffspärr i och boggin upp, sist stänga sanden för den skulle ju räcka för alla återstående svängar. Temperatur och väderskillnader från Dalarna till Österrike och dessemellan färja gjorde att sanden inte kunde fyllas på hemma utan förvarades i hytten tills dess det var dags för klättringen.
Suveränt, där fick du till det ordentligt. Visserligen efter min tid bakom ratten (om man inte räknar med att jag börjat köra igen). Ja, i min medverkan till att höja det svenska bruttoviktstaket till 60 ton i stället för gällande 51,4 ton, så platsar detta ekipage perfekt.