Min far hade nämligen ett enbils åkeri när jag växte upp. Det började med en N88a och sen köpte han en N7a ny 1977 med just tipp och kran, och en jigg. Han var med i Lilla Edets LBC. Diverse material körningar och snösvängen för vägverket.
Fått berättat av min mor att jag brukade sticka av från gården mot landsvägen för att möta upp farsgubben i lastbilen. Självklart då när jag tyckte han borde komma hem...hade nog fått vänta länge vissa gånger i så fall

I vilket fall som helst...jag tog kontakt med Riksarkivet för att se vad som skett med bilen efter farsan sålde den -83, och hade fått handlingarna när jag kom iland från sjön.
Den gick vidare och var på 2 st företag innan den ställdes av 1994 och även samma år gick i graven som skrot med tillhörande skrotintyg.
Antagligen måste den väl blivit krockad eller liknande, då 17 år inte låter så mycket så sätt.
Måste erkänna att jag blev lite besviken, då man någonstans hoppats på att den stod någonstans oavsett skick på en registrerad ägare och man iallafall kunde fått några bilder eller kanske till och med komma och titta eller köpa den.
Men, men...Så är det. Den hade kanske kunnat sluta sina dagar i Sydamerika också, då jag förstått att många av dessa bilar gick på export.
N7an var kanske en liten bil, med klen motor...men då, för mig som 3 åring var den enorm och det häftigare som fanns, och det inkluderar även farsgubben

Med vänliga hälsningar
Uffe