Vart ute några timmar idag på nationaldagen:) mest kolla lite vad jag behöver göra för inköp. Sen montera jag ditt backspegelblinkers på andra sidan också. Även Arbetslampan är provisoriskt monterad . tror det blir bra:)

liten patina bild

När man kan sitta och dagdrömma en smula:)

Undrar dock dels hur jag ska göra för att ta mig upp på sidostegen längst tanken, nån typ av stege eller fotsteg har det suttit men ser ej några håll,svetsar eller nåt. Så funderar ut hur tusan jag ska göra. har lite ideer om en lite stege på varje sida, eller fotsteg? samt en stege i framkant på trailerns framstam. Man vill ju kunna gå upp från bägge håll:) även om detta är inte riktigt orginal kanske.
Men eftersom jag inte har nån ide om hur det suttit får jag improvisera!:;)

postionsljusen hittat dit provisoriskt:) dock får jag komma på hur jag ska få ungefär samma eller likadant mått på bägge sidor:)

arbetslampan på plats! enda stället jag kunde sättta den på för att det skulle bli bra:)

även mailat DAF eindhoven museum i nederländerna om information om trailern! De ska skicka hem broschyrer och information på luftfjädring,elsystem och bromssystem:) så man har nån aning om hur det är inkopplat samt fungerar.

letar också febrillt efter stödben till trailern:) funderar dock på ta ett par av nyare variant och eventuellt tillverka egna runda hjul/fötter som det ska vara:) får hitta nån som kan svarva bara!
men blev totalt två A4 med material jag behöver köpa in:)
Sen ska jag fixa oljeläckage till motorn, han har börjat droppa igen vid oljesilen och oljefiltret.. Oljefiltret har jag haft isär en gång och där sitter en O ring , nån som vet om dessa går att få tag i nya? eller kan man ta med sig ringen och kanske hitta en universial?
Likaså oljesilen läcker, där har jag evnetuellt löst en ny orginal packning, annars vet jag att några andra gjorde egna packningar, vet dock ej vart man kan köpa sånt material, men senare skära ut själv?
vad ska jag köra för olja i motorn på denna?