Volvo TITAN Turbo 1961 (Renovering) + Tanktrailer 1964

Här kan du visa bilder på dina pågående eller färdiga projekt.
OBS bildernas max storlek horisontellt är 640 pixel. Du tillför bilderna genom "Bilagor", en funktion som kan väljas nedanför platsen där du skriver text.
Du ändrar en bilds pixel bredd med ett bildbehandlingsprogram.

Moderator: Anders Ason

Re: Volvo TITAN Turbo 1961 (Renovering) + 1 Axlig Jigg (Kärr

Inläggav Kirkiz » 21 jul 2017, 22:09

ankarback skrev:Bra jobbat! Blir riktigt snyggt. Vilken arbetstakt du har, man känner sig ju som en snigel :D
Hur extraljusen ska sitta är väl rätt frivilligt. Personligen skulle jag inte sätta dom under stötfångaren. Det lyser bättre om dom kommer upp lite och dom sitter mer skyddat.

ja jag tror det kan bli snyggt:) haha det tar längre tid än va man tror :) alla jobbar olika fort. men jag tycker det e kul!

okej:) e ju eran åsikt jag söker bland annat, men jag tycker de sitter bra där de gör nu:)
Gör alltid ditt bästa efter de förutsättningar du kan!

Hälsningar kristoffer
Användarvisningsbild
Kirkiz

Inläggav Thomas Almen » 21 jul 2017, 22:52

Den där monteringen blev både tidsenlig och snygg.
Thomas Almen

Inläggav Noxcania » 21 jul 2017, 23:03

Behåll lysena uppepå fångarn, under ser dom ut & kunna få sej en smäll lättare, signalhornen skulle jag satt på sidan, ser kaxigast ut, men taket e åxå reko.
Tycker jag... ;)
Noxcania

Inläggav Reid Hulting » 22 jul 2017, 10:12

Det hela ser riktigt bra ut. Klubborna bör du montera så att lamphållaren inte hamnar lägst, förkortar livslängden på dem eftersom vatten rinner nedåt och samlas där.

Reid.
Reid Hulting

Inläggav Bigmanstown » 22 jul 2017, 12:32

Kirkiz skrev:
30Fredrik skrev:Vilken höjdare att du fick köpa Bosch Kupevärmaren,en udda grej och mycket eftertraktade!! Hoppas att den funkar åxå för den kan du få nytta av framåt hösten vid nån provtur!!!

tack fredrik förr tipset:) jag visste inte va jag skulle kalla den men vet ju på ett ungefär va det är för något. Va detta ett tillval på den tiden eller eftermarknadsgrej många köpte till?:)
Bilagor
IMG_1573.JPG
Hittade detta!
IMG_1573.JPG (191.72 KiB) Visad 18491 gånger
Bigmanstown

Inläggav Kirkiz » 24 jul 2017, 10:39

Reid Hulting skrev:Det hela ser riktigt bra ut. Klubborna bör du montera så att lamphållaren inte hamnar lägst, förkortar livslängden på dem eftersom vatten rinner nedåt och samlas där.

Reid.

tack reid:) okej, fick tips istället att jag skulle göra på detta viset, men enligt min egna åsikt så vill jag ha de uppåt istället:) sen vet jag inte än om jag ska använda de, de passar inte riktigt in enligt mig..e fortfarande 50/50 där...men om jag inte ska ha de så får du köpa de :D

Hälsningar kristoffer
Användarvisningsbild
Kirkiz

Inläggav Kirkiz » 24 jul 2017, 10:39

Bigmanstown skrev:
Kirkiz skrev:
30Fredrik skrev:Vilken höjdare att du fick köpa Bosch Kupevärmaren,en udda grej och mycket eftertraktade!! Hoppas att den funkar åxå för den kan du få nytta av framåt hösten vid nån provtur!!!

tack fredrik förr tipset:) jag visste inte va jag skulle kalla den men vet ju på ett ungefär va det är för något. Va detta ett tillval på den tiden eller eftermarknadsgrej många köpte till?:)

haha häftig reklam:)

Hälsningar kristoffer
Användarvisningsbild
Kirkiz

Inläggav Kirkiz » 24 jul 2017, 10:41

Noxcania skrev:Behåll lysena uppepå fångarn, under ser dom ut & kunna få sej en smäll lättare, signalhornen skulle jag satt på sidan, ser kaxigast ut, men taket e åxå reko.
Tycker jag... ;)

jo jag kommer nog köra lysena uppepå:) dels för jag tycker marchal *tutt* är för fina för att gömma under kofångaren och sen ser han faktiskt bättre ut såhär:) hehe blir nog sidan med ..tycker också det ser kaxigt ut! :D

Hälsningar kristoffer
Användarvisningsbild
Kirkiz

Inläggav Kirkiz » 24 jul 2017, 10:42

Thomas Almen skrev:Den där monteringen blev både tidsenlig och snygg.

tack Thomas:)

Hälsningar kristoffer
Användarvisningsbild
Kirkiz

Inläggav Kirkiz » 24 jul 2017, 11:29

gjorde en liten förändring i Paint :shock: :roll: :lol: såhär e typ min ide med färg sättning. kanske inte riktigt dessa nyanser men ungefär..sen har jag gått åh sneglat på ett vitt kapell. Men jag vet inte'? va tror ni? jag tycker det ser bra ut:)
Bild

Hälsningar kristoffer
Användarvisningsbild
Kirkiz

Inläggav 30Fredrik » 24 jul 2017, 16:54

Sån färgsättning hade många Danskar som körde på Sverige under 60talet! Torped N88a med Dansk Borrishytt modell Sovhytt+ i bästa fall 3 Axlat släp. Dessutom nästan alltid 2 axlad dragbil. Danskarna lastade mycket virke i hemlast från MellanSverige. Helt borta nu, tydligen har Balterna tagit över??? MVH. 30 Fredrik.
30Fredrik

Inläggav Per Thomson » 24 jul 2017, 18:59

Vill minnas att Pripps hade sådana färger under 60-talet.
Jo då Fredrik, det är ju "dannebrogens" färger och visst minns man en och annan som inte orkade upp för Barnarpsbacken :lol:
Få svenska åkare vågade "sticka ut" med en sådan järv färgsättning förr. När S-V skulle "modernisera" sin färgsättning inför lanseringen av 75:an 1958 hade man tagit fram den orangeljusröda benämnd "paprika" men av folket (som aldrig hade sett en paprika) kallades för lingon o mjölk. Jo en sådan färg skulle ju inte gå hem hos de vid den tiden mycket konservativa svenska åkarna så det togs då fram en alternativ standardfärg kallad "olivgrön". Vad jag mins fick den senare inget svenskifierat namn.

"
Dannebrogen är Danmarks flagga, enligt legenden fallen från skyarna till Valdemar Sejrs trupper under Slaget vid Lindanäs i Estland under tidigt 1200-tal. Den är möjligen världens äldsta nu officiella flagga. Händelsen firas varje år på Valdemarsdagen den 15 juni.
"
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin

Inläggav Per Thomson » 24 jul 2017, 19:21

En mer diskret röd nyans typ den som Volvo-museets Titan är lackad i hade gjort sig bättre i mina ögon och för att ändå få till det lite lagom "stick ut" så behåll det vita på karosseriet (motorhuv o hytt), men inte på hjul o flaklina.
Helt subjektivt tyckande och jag respekterar helt och fullt om du "kastar rådet i papperskorgen".
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin

Inläggav Noxcania » 24 jul 2017, 23:23

Helt okidoki tycker jag, men neråt-svängen på dörren tycker jag borde va rundare/mjukare/inte så kantig, åsså tycker jag en dovare nyans vore bättre men som helhet e de ju dunder!
Noxcania

Inläggav Kirkiz » 25 jul 2017, 11:03

30Fredrik skrev:Sån färgsättning hade många Danskar som körde på Sverige under 60talet! Torped N88a med Dansk Borrishytt modell Sovhytt+ i bästa fall 3 Axlat släp. Dessutom nästan alltid 2 axlad dragbil. Danskarna lastade mycket virke i hemlast från MellanSverige. Helt borta nu, tydligen har Balterna tagit över??? MVH. 30 Fredrik.

då e jag inte helt ute och cycklar då:) då fanns denna färgsättningen trots allt! :D Ja balterna har tagit över allt snart, finns inga svenska chaufförer kvar heller... vi fick ställa 6 bilar denna veckan för vi inte har några semestervikarer..åh på eran tid så fanns väl knappt semester..räckte man prata med farsan och hans kollegor när de körde på mellanöstern och Saudi..va hemma 1 dag om året och det va midssommarafton sen va de borta hela året.. men va ju andra tider då..roligare också samt annan sammanhållning jämfört med idag.

Hälsningar kristoffer
Användarvisningsbild
Kirkiz

FöregåendeNästa

Återgå till Garaget