Här får man fritt annonsera förestående evenemang som har med veteranlastbilar att göra. Varje evenemang fordrar sin egen "tråd". Om hjälp önskas så kontakta någon av oss moderatorer.
Förutom länkarna i en mängd media och de närmaste för oss är väl Klassiska lastbilar och Åkeritidningen (som går till medlemmarna i ÅHS). Om Elmia har informerats flera gånger i de tidningarna.
Mässan börjar om tre veckor så det är full fart på genomförandeverksamheten. Fordonslistan omfattar femtio stycken viket kan innebära i mesta laget. Vi har även fordon på "väntelista " om några skulle utebli vilket är ovanligt.
Så tyvärr är du väldigt sent ute och vi kanske missar en trevlig bil att visa men det är inte mycket vi kan göra något åt nu. Förhoppningsvis får du en ny chans nästa gång. Trist att du missat den i mitt tycke omfattande information. Hoppas du har tillfälle att besöka oss i hallen och att du då ger dig tillkänna för mig/oss som jobbar där. Det går inte att missa oss. Vi välkomnar alla forummedlemmar att komma å morsa!
Fordonsskylt (Mobile).jpg (61.31 KiB) Visad 8383 gånger
Hälsningar Anders Ason __________________________________________ Jag tillhör också den yngre generationen, men det var ett tag se´n, nu med hobbyn som burit sina laster.
Nordic Trophy-området sköter Tidningen Trailer och där brukar bli fullt rätt fort, men jag misstänker att bilar i kölistan kan handplockas ut om de är intressanta nog. En chansning är att anmäla sig till kön på http://www.trailer.se/nordic-trophy-2016/
Förr när farfar var yngre fanns grusplan/fotbollsplan på utsidan med den alternativa utställningen och inofficiella festplatsen, men lastbilarna bannlystes senare (naturligtvis).
De är lugnt Anders,, har försökt ringt dig för nån vecka sen som du ville via mail,, kikar förbi om jag kommer ner,, bli fler ggr så man kan visa lite historia , Ev. isf. en Cheva Lastbil som är ifrån -32