Janne J har lämnat oss

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Janne J har lämnat oss

Inläggav Bo Norvinge » 01 maj 2016, 15:45

För ett par veckor sedan nådde flera av oss det tragiska beskedet att vår nära vän och kollega Jan Johansson oväntat på grund av sjukdom lämnat oss den 13 april vid en ålder av 55 år.
Jan Johansson, Janne J eller Kina-Janne som han också kallades på vägarna hade under en tid dragits med ohälsa men kämpat och var på bättringsvägen. Han hade som bekant ett grundmurat intresse i lastbilar av äldre slag och åkerihistoria, men dessutom ett stort generellt veteranfordonshistoriskt intresse och en mycket stor passion för kustfraktare och skutor. Hans hjärta klappade in i det sista också för asiatisk kultur, dess kvinnor, blommor, countrymusik och språk.
Mest känd blev Janne i lastbilskretsar då han trots olyckskorparnas eviga kraxande strävsamt bedrev sin åkeriverksamhet med en Scania LBS141 från 1980, en välkänd dragbil som nu väntade på att efter renovering få komma ut på vägarna igen.
Många har också fått ta del av hans förmåga att alltid hjälpa och ställa upp för sina medmänniskor.

Det sista meningen har skrivits och det sista kapitlet avslutats i boken om den levande legenden Jan Johansson.
Han är nu istället legenden Jan Johansson hos många och vår bästa vän i alls våra minne tack vare sin omtanke, ständiga optimism och sitt stora hjärta. Saknad av hans fru, styvson, släktingar, grannar, vänner och kollegor.

RIP Janne Johansson Hamburgsund_BNorvinge.JPG
RIP Janne Johansson Hamburgsund_BNorvinge.JPG (58.13 KiB) Visad 13882 gånger
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge

Re: Janne J har lämnat oss

Inläggav herrstina- » 01 maj 2016, 18:24

Ja, vad säger man? En ovanlig(t) sympatisk man har lämnat oss alldeles för tidigt.

Jag hoppas att det ordnar sig för hans fru och pojken, det har ju varit kämpigt där.

Stina.
Användarvisningsbild
herrstina-

Inläggav Z 1578 » 02 maj 2016, 04:09

Tragiskt, nu kände jag ju inte honom personligen men det är alltid tråkigt när någon rycks bort i så unga år. Bilen såg jag några gånger i Göteborgstrakten, riktigt tufft gjort att köra på med den.
Andreas
Z 1578

Inläggav Böll » 03 maj 2016, 19:58

Va ska man säga,,,snällare människa än Janne vet ja inte,kännt han mkt länge o delat garage flera år med han..fick man han o skratta(vilket va mkt lätt)då kunde han knappt sluta...många har kommenterat mina tokiga projekt o köp,men aldrig janne,han bara skratta o tyckte de kunde va kul projekt,precis sån han var.....Har en del av hans gamla reservdels bilar här hemma,o de gör ju att man ofta tänker på han,men tyvärr får man ju aldrig träffa denna fina kille mer....R.I.P Janne....... :(
Böll

Inläggav Berger » 05 maj 2016, 11:24

Det känns otroligt tungt.
Jag och Janne var goda vänner och pratade ofta flera ggr i veckan.
Flera gånger har jag hjälpt han med olika jobb på bilen, just bara för att han var så otroligt trevlig och tacksam att hjälpa. Men också för att jag tycker det var så roligt att han körde med den bilen i daglig trafik..
Hoppas att du har det fint där du är nu Janne..
Mvh Berger
Användarvisningsbild
Berger

Inläggav Bo Norvinge » 13 maj 2016, 19:01

Begravning efter Janne blir onsdag 18 maj klockan 11.30 i Sankt Lucas kapell, Västra Kyrkogården, Majorna Göteborg.
Om jag missat meddela någon och någon vill delta eller skicka en blomma. Har tyvärr ännu inga uppgifter om eventuell fond att sända bidrag till.
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Användarvisningsbild
Bo Norvinge

Inläggav magirus » 14 maj 2016, 23:17

Det brukar man få hjälp med på begravningsbyrån.
Magirus-Deutz Ijzersterk Luchtgekoeld
Användarvisningsbild
magirus

Inläggav Bo Norvinge » 15 maj 2016, 10:00

Det är Fjällmans Begravning
http://www.fjallmans.se

1405824-1.png
1405824-1.png (29.35 KiB) Visad 13360 gånger
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Användarvisningsbild
Bo Norvinge

Inläggav faun v12 » 15 maj 2016, 22:19

Ett möte med Janne var alltid ett positivt möte oavsett om det skedde fysiskt eller i trafiken med en heljus-blink! Hade förmånen att träffa Janne i Ljungby några dagar innan hans frånfälle. Han såg med tillförsikt fram emot come backen med sin uppfräschade 141a ,tyvärr blev det inte så, vila i frid Janne !
faun v12

Återgå till Allmänt Veteransnack