Rundnosen levererad.

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Rundnosen levererad.

Inläggav Böll » 22 sep 2008, 21:04

Har nu sålt min rundnos till Å-W åkeri,i Löddeköpinge,han renoverar en likadan så de va kul å kunna hjälpa till med delar,bilen va väldigt dålig,allt gick bra,nästan,drog ut den ur skogen med min 15 tons grävmaskin,var inga problem tills ja tyckte de lät konstigt runt bandvagnen på maskin,klev ur å kollade efter,ja hade lyckats och backa över min fyrhjuling med grävaren,den såg rätt konstig ut efter det,så den affären gick väl sådär,hahaha.jaja sånt händer....nya friska tag...
Böll

Re: Rundnosen levererad.

Inläggav Lars-Gunnar » 22 sep 2008, 21:29

Vad har du kvar nu då? Grävarn har du ju men sedan?

På någon sida i forumet ser man en mörkgrön Volvo Rundnos 3x2 som ser mycket bra ut på fotot. Minns inte vem som hade den men då hördes det som om det bara var några småsaker kvar så skulle den vara på gatan. Men, det har varit väldigt tyst om denna lastbil.

Någon som vet mer om detta?

Lars-Gunnar :)
Lars-Gunnar

Inläggav Böll » 22 sep 2008, 21:37

Sålde precis min 110,a och 141,an gick förra veckan så nu e de snart tomt hemma,men köper snart nytt.
Böll

Inläggav Per Thomson » 22 sep 2008, 21:51

Böll skrev: . . . var inga problem tills ja tyckte de lät konstigt runt bandvagnen på maskin,klev ur å kollade efter,ja hade lyckats och backa över min fyrhjuling med grävaren,den såg rätt konstig ut efter det,så den affären gick väl sådär,hahaha.jaja sånt händer....nya friska tag...

Klant :evil:
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin

Återgå till Allmänt Veteransnack