"bra" modeller...

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Re: "bra" modeller...

Inläggav Thomas Almen » 12 dec 2015, 11:27

Mja, ska vi inte ge oss på kraftöverföringen oxå Stina? På äldre bilar har Volvo vart överlägsen vad gäller lådor och bakaxlar. Men det ska väl inte behöva oroa på en hobbybil?
Thomas Almen

Inläggav herrstina- » 12 dec 2015, 15:47

Thomas Almen skrev:Mja, ska vi inte ge oss på kraftöverföringen oxå Stina? På äldre bilar har Volvo vart överlägsen vad gäller lådor och bakaxlar. Men det ska väl inte behöva oroa på en hobbybil?

Det är lite så jag tänker när det gäller motorn också, det ska rätt mycket till om man ska bli stående med en leksaksbil. Normalt kommer det någon form av varning innan den stora skrällen.
Är det en bil för dagligt bruk man söker ska man leta efter lite modernare grejor och inte efter en skattebefriad trotjänare som helt naturligt sett sina bästa dagar.

Stina.
Användarvisningsbild
herrstina-

Inläggav Noxcania » 13 dec 2015, 00:41

Ålrajt, detta va bara & endast av nyfikenhet, alltså inte om vilken sorts lastbil jag ska skaffa.
Dom flesta motorer brukar ju ha nånn svaghet, de va de jag undrade om i V8-frågan, i F88/89-frågan va de mera hela bilen.
Men som sagt/skrivet: BARA allmän nyfikenhet!

Men fortsätt, låt inte mej støra... :)
Noxcania

Inläggav Per Thomson » 13 dec 2015, 11:33

Du stör absolut inte noxcania :D
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin

Föregående

Återgå till Allmänt Veteransnack