Nytt forum för Ford lastbilar!

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Nytt forum för Ford lastbilar!

Inläggav Cliff Ellingsworth » 12 sep 2008, 21:08

Vet inte riktigt om jag går över ån efter vatten! men i allafall skall jag nu testa att köra i gång ett nytt forum för den lilla skara som äger en Ford lastbil. Det blir alltså ett enbart Ford forum som det kommer att handla om, men självklart är alla välkomna med eller utan Ford.

Eftersom jag är helt nybakad i forumvärlden, hoppas jag att det nya forumet kommer att vara klart till den 1 oktober 2008

Alla är hjärtligt välkomna till att besöka http://www.ford-lastbilar.se till den 1 oktober.

Tack för ordet. :D

OBS,OBS RÄTTELSE ANG FORDFORUM

Det blir inget nytt sådant som jag nämnde tidigare! förhoppningsvis kommer det att skapas en sådan avdelning för Ford här på forumet, Per kommer nog att lösa detta under kommande veckor. Men däremot kommer http://www.ford-lastbilar.se att finnas kvar som bildarkiv och länkar för er som vill titta mer på Ford :D
Senast redigerad av Cliff Ellingsworth 20 sep 2008, 20:34, redigerad totalt 2 gånger.
Mvh Cliff
Användarvisningsbild
Cliff Ellingsworth

Re: Nytt forum för Ford lastbilar!

Inläggav Anders Roger Larsson » 13 sep 2008, 09:44

Det står naturligtvis alla fritt att göra egna forum men är det inte dumt att splittra verksamheten? Ett alternativ vore kanske att be webbmaster att göra en Ford-kategori på detta forum?
Det var bättre förr - ju förr dess bättre
Användarvisningsbild
Anders Roger Larsson

Inläggav Cliff Ellingsworth » 13 sep 2008, 15:01

Roger Larsson skrev:Det står naturligtvis alla fritt att göra egna forum men är det inte dumt att splittra verksamheten? Ett alternativ vore kanske att be webbmaster att göra en Ford-kategori på detta forum?

Hej Roger (jag har mailat dig) Du har helt rätt. Ibland tänker i allafall jag helt galet! :oops:

Om webbmaster går med på att skapa en Ford kategori, så självklart finns det absolut ingen anledning att starta ett nytt forum. Det bästa är att ha allt inom samma kåk! Hoppas att jag inte har rört om i grytan för mycket bara... :!:
Mvh Cliff
Användarvisningsbild
Cliff Ellingsworth

Inläggav Anders Roger Larsson » 13 sep 2008, 15:47

ekonsult skrev:
Roger Larsson skrev:Det står naturligtvis alla fritt att göra egna forum men är det inte dumt att splittra verksamheten? Ett alternativ vore kanske att be webbmaster att göra en Ford-kategori på detta forum?

Hej Roger (jag har mailat dig) Du har helt rätt. Ibland tänker i allafall jag helt galet! :oops:

Om webbmaster går med på att skapa en Ford kategori, så självklart finns det absolut ingen anledning att starta ett nytt forum. Det bästa är att ha allt inom samma kåk! Hoppas att jag inte har rört om i grytan för mycket bara... :!:

Tack för PM!

Röra om är nog bra ibland :twisted: Fö så anser jag att "övriga fabrikat" ibland glöms bort för alla Volvo och Scania/Scania Vabis o att det är kul om någon sysslar med dessa.

Ett förslag vore kanske att skapa ett "Historikforum" med underavdelningar? Ungefär som nuvarande "Verkstäder" med "Underkategorier": ScaniaVerkstad och VolvoVerkstad mfl.... o även en fordavdelning under "Verkstäder"? Eller kanske bara en "Övrigtavdelning" som Ford passar in i....
Det var bättre förr - ju förr dess bättre
Användarvisningsbild
Anders Roger Larsson

Inläggav Cliff Ellingsworth » 13 sep 2008, 16:09

Roger Larsson skrev:
ekonsult skrev:

Tack för PM!

Röra om är nog bra ibland :twisted: Fö så anser jag att "övriga fabrikat" ibland glöms bort för alla Volvo och Scania/Scania Vabis o att det är kul om någon sysslar med dessa.

Ett förslag vore kanske att skapa ett "Historikforum" med underavdelningar? Ungefär som nuvarande "Verkstäder" med "Underkategorier": ScaniaVerkstad och VolvoVerkstad mfl.... o även en fordavdelning under "Verkstäder"? Eller kanske bara en "Övrigtavdelning" som Ford passar in i....

Jag har mailat till Bosse som skall kolla upp med övriga ansvariga,väntar på besked. :D
Mvh Cliff
Användarvisningsbild
Cliff Ellingsworth

Inläggav Eddie » 13 sep 2008, 17:19

Kunde vara kul med lite info kring Transcontinental
Eddie

Inläggav Anders Ason » 13 sep 2008, 20:40

Eddie skrev:Kunde vara kul med lite info kring Transcontinental

Ämnet har diskuterats tidigare på forumet och kan diskuteras igen (nya frågor och upptäckter). Som en nystart på ämnet kan du skriva in transcontinental i forumets sökruta och du får då 26 träffar.

mvh Anders Ason
Användarvisningsbild
Anders Ason

Inläggav Per Thomson » 14 sep 2008, 10:09

Jag är klart positiv till samarbete med ekonsult och att vi gör lite mer än bara "Övriga märken". Återkommer under veckan om detta.
Hälsningar
Per Thomson
Användarvisningsbild
Per Thomson
Site Admin

Inläggav Truckerlinks » 11 aug 2009, 17:39

Her er en Ford Transcontinental, foto fra Motellet i Lilla Edet, sommeren 1976Bild
Der fandtes en del af denne model i Danmark, mest som trækker for containertransporter.

Hans
Truckerlinks

Inläggav Bo Norvinge » 11 aug 2009, 20:05

Hej!

1976 är omöjligt! Du måste fått fel årtal.
Bilen på bilden är CNX 536 Ford Transcontinental 6x4 av årsmodell 1980.
Kenta Johansson i Vårgårda köpte den 1981 och då var den inte lackerad i dessa färgerna och hade ingen sleeper bakom hytten.
http://www.kentas.org/page_1166455459875.html
Med vänlig hälsning
Bo Norvinge

Hemsida: www.norvinge.se * Mail: bosse@norvinge.se * Tel: 070-587 38 67
Användarvisningsbild
Bo Norvinge

Inläggav Peter Ohlsson » 16 aug 2009, 12:18

Jag slänger in en sådan här i tråden,jag är inte förtjust i den men den var billig så jag blev ägare ändå :mrgreen:
Pedda Mek 014.jpg
Ingen Ford på våran gård
Pedda Mek 014.jpg (80.65 KiB) Visad 14271 gånger
Peter Ohlsson

Återgå till Allmänt Veteransnack