Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Per Thomson skrev:Minns du loggans text Anders, man kan endast se bokstäverna PORT?
Sedan undrar jag om inte årtalet för reservbilen är fel om det ska vara en "likadan", alltså en Viking?
Bo Abrahamsson skrev:Det är väl inte Skaftekullahytten på bilderna tycker det är mer likt Be-Ge hytten som kom på ett par år senare (tänker på årtalet om nu bilen var ny -55)
Hälsn. Bosse
Anders Ason skrev:Per Thomson skrev:Minns du loggans text Anders, man kan endast se bokstäverna PORT?
Sedan undrar jag om inte årtalet för reservbilen är fel om det ska vara en "likadan", alltså en Viking?Ska nog vara "Transport". Bilen före Vikingen var det. Hans 43:a lämnades in i byte vid köpet av Vikingen.
Per Thomson skrev:Minns du loggans text Anders, man kan endast se bokstäverna PORT?
...
Per Thomson skrev:Är det ett positionsljus som syns på A-stolpen intill solskyddet?
flak skrev:Appropå dörrlogotyper, har två oanvända och satte in dom i en ram som nu pryder väggen.
....Åkericentralen i Landskrona köptes av NS-frakt, som efter en synnerligen krokig resa blev GDL. Nu är det också danskt.
Jag kommer inte ihåg exakt tidpunkt, det borde varit i slutet på 80-talet.......
S-V L44 skrev:Den här dekalen hade Åkericentralen i Landskrona. Blå text mot vit botten, inte så flådigt kanske......
Jag tror att centralen bildades i januari 1964, och jag minns att dekalerna kom hem vid den tidpunkten, men de hamnade inte på den "gamla" bilen utan först på den nya International Loadstar 1700 som hämtades ut i april 1964.
Herrstina har tidigare bl.a. skrivit detta om Åkericentralen i Landskrona :....Åkericentralen i Landskrona köptes av NS-frakt, som efter en synnerligen krokig resa blev GDL. Nu är det också danskt.
Jag kommer inte ihåg exakt tidpunkt, det borde varit i slutet på 80-talet.......
// Kjell N
Vad är det för lampor som sitter på taket på IH:n?
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster