Jag kan inte säkert identifiera bilen, men bilen är sannolikt av amerikanskt ursprung.
Genom att jämföra mot bilder av "kända" bilmärken/modeller så kan kanske drygt tiotalet märken komma ifråga.
Som Anders Ason också skriver så är årsmodellen snarare sent 1910-tal och mitten av 1920-talet snarare än en bit in på 1930-talet.
Det jag fokuserat på är följande:
- Bilens storlek. Ford TT var en entonnare, ibland uppgraderad till en och enhalvtonnare, men bilen på bilden ser ut att vara en tvåtonnare eller två och enhalvtonnare, dvs. större än Ford TT.
- Formen på bilens torped som är svagt sluttande.
- Formen på strålkastarpottorna som är ”rörformade” inte skålformade.
- Placeringen av strålkastarna samt staget mellan strålkastarna.
- Förmodligen sitter det en tillverkningsskylt på torpeden som avslöjar bilmärket. Texten på skylten går inte att avläsa p.g.a. den låga bildupplösningen, men det var ganska få biltillverkare som hade en sådan skylt på torpeden, åtminstone under 1910- och tidigare hälften av 1920-talet.
För att kunna vara helt säker på bilmärket så skulle jag föreslå sökning bland berört Landsarkivs handlingar redan från början. Det ger ett snabbare och säkrare resultat.
Jag bifogar två andra bilder på mjölkbilar från nämnd tidsperiod.

- Garford - 1920 - Bålsta.JPG (22.39 KiB) Visad 5229 gånger

- M8729 - Reo - 1926 - Ch & Motor # Okänt - Malmö Mejeri Börringe - Lätt beskuret foto från Landsarkivet.JPG (111.58 KiB) Visad 5229 gånger
// Kjell N