av Gösta » 20 apr 2015, 06:42
Hej Är på väg nu i dagarna nedåt för att hämta hem B54:an,
Den ser ut att ha många namn, Skönheten, Lyxdragaren mm. Tror hemtransporten kommer att gå bra, för den har ju genom åren blivit ompysslad , men ett fordon är ett fordon, och kan ha sina nycker. De sista 20 åren verkar den bara ha fått drygt 200 mil på mätaren och det är ju ofattbart lite.
Många har frågat vad det ska bli med den, om den ska byggas om på nåt sätt, eller ändras på, byggas om till en mer äkta skvader,med ett nätt flak därbak,men jag tycker att den är lite småfräck som den är, lite uppstudsig kanske man kan säga. Vad en saknar i nuläget är väl en lämplig trailer av någon sort. Har haft i tankarna, att det kommer att lösa sig på så vis, att om den kommer ut i trafiken och visas upp, genererar det till resonemang som kan föra saken i rätt riktning.
Dess uppstudsiga eller kanske studsiga bakända, eller i varje fall dess bakaxels innanmäte har ju nu också resulterat i en ny tråd i lastbilsforumet,och det var ju lite kul.
Skulle det, mot förmodan, krångla på hemreasan. Ja då får jag väl söka min lycka hos någon forummedlem efter vägen, så nu vet ni alla att ingen går riktigt säker de närmaste dagarna.
Är det någon som har någon ide om trailer, går det bra att ha synpunkter här i forumet, är ganska grön på det området, så därför tackar jag för vinkar och råd.
Det är lätt få fatt i mig via ett klick på mitt namn Hälsningar Gösta
En kaka gör ingen fet