Om glädjen med att pilla med gammalt skrot

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Om glädjen med att pilla med gammalt skrot

Inläggav joherl » 12 apr 2015, 09:01

Jag har äntligen tagit tag i mitt avsomnade Dodge-projekt. Efter att i flera år ha gått och grämt mig över allt som var fel och saknades på Stjärna har jag äntligen kommit i gång igen!
Jag insåg att jag fick dela in det i delprojekt istället för att titta på hela bilen hela tiden! Det har gjort det hela mycket mer intressant och lättare att hålla uppe motivationen.
Dessutom är det lite allmänbildande. Skruvade loss en bakre stötdämpare i går, och på insidan av knäleden stod det :"Made in Dayton, USA". Det ledde till att jag läste på lite om staden Dayton i går kväll. :)

Johan i Hok
För tillfället ramrenoverare
joherl

Re: Om glädjen med att pilla med gammalt skrot

Inläggav Anders Ason » 12 apr 2015, 09:06

Bra metod. Börjar man inte gå kommer man aldrig fram.
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav Noxcania » 12 apr 2015, 09:55

Ibland när projekten blir før många väljer jag att se de hela som ett jobb & ta mej an de i alla fall & "VIPPS!" så e de hela i land!
(Dock ska jag villigt medge att de oftast e andras värderingar som får mej å tänka att projekten e før många... :) )
Senast redigerad av Noxcania 12 apr 2015, 22:39, redigerad totalt 1 gång.
Noxcania

Inläggav magirus » 12 apr 2015, 20:10

BRA!!!! :D Lite bilder är också intressant. Nu blir jag lite nostalgisk, jag byggde ju min WC-52 av delar från en drös med vrak!!!
WC-ramen är ganska otrevlig om den har börjat rosta.
Kolla ramen innanför fjäderfästena för bakaxeln, särskilt de främre. Min första ram var helt av när jag städat ur fästesholkarna.
Sen har du säkert en muggig tvärbalk, den som är boxad och välvd på undersidan. Den brukar vara ganska tunn när man spolat ur all skit.

Lycka till :D
Magirus-Deutz Ijzersterk Luchtgekoeld
Användarvisningsbild
magirus

Återgå till Allmänt Veteransnack