Landet runt

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Landet runt

Inläggav Rikard » 12 apr 2015, 09:08

Jag bor ju i Norra Sverige, nästan Lappland och hittar titt som tätt intressanta objekt söderut via Internetannonser eller auktioner. Problemet jag har är att lösa transporten vilket ofyast resulterar i en utebliven affär/investering i en rolig bil.

Vore det idé att ha en tråd där man skulle kunna hjälpa varandra med att hämta/köra bilar från ett ställe till ett annat? I många fall ger tonen forummedlemmar emellan intrycket av att man känner varandra även privat eller sedan länge. Tyvärr åtnjuter jag inte detta privilegium och då kanske en dylik forumtråd skulle kunna vara till hjälp.

Det finns ganska många objekt häruppe i norr och om jag kan hjälpa till på något sätt så gör jag det gärna.

Min baktanke kommer här:
Jag funderar på att ropa in ett repobjekt från KVD i Kristinehamn, en terränglastbil 30/40.. Jag tycker dom är jättehäftiga även med trilskande växellådor m.m. Frågan är bara hur jag får hem åbäket isåfall...

Tips mottages tacksamt.
Rikard

Re: Landet runt

Inläggav Anders Ason » 12 apr 2015, 09:19

Finns en sådan grupp på forumet men som tyvärr utnyttjats dåligt:
viewforum.php?f=45

Väck gärna liv i den igen.

När ett uppdrag är genomfört eller datumet passerat låses tråden och blir då arkiv.
Läs gärna ambitionerna med den:
viewtopic.php?f=45&t=4471

ps Landet runt är ett populärt TV program där det bl a visades ett inslag från Elmia lastbil 2014 förra året.
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Re: Landet runt

Inläggav Rikard » 12 apr 2015, 09:24

Aha, där ser man, hjulet behövde inte uppfinnas igen!
Rikard

Återgå till Allmänt Veteransnack