Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
camaron skrev:Hej jag har precis blivit medlem i denna trevliga hemsidan och anledningen är att ja satt på nyårsdag hos min mormor som fylde 95 år den dagen på hennes äldreboende i perstorp.
Själv är ja 29 och har kört lastbil i 5 år och har haft eget åkeri men nu är ja chufför igen och ja har alltid varit intresserad av lastbilar och saken är den att min mormor är bror med Inge Nilsson alltså Inge Nilssons åkeri i Perstorp.
Är det någon som har bilder på åkeriet ja på allt som finns om inge nilsson för mormor börjar bli lite senil så information från henne är knapphändig så hade det varit jätte trevligt
Mvh Camaron
... Vad blev det av lastbilen? Bilen blev såld 1964 till en minkfarmare i Blekinge och fick ett nytt registreringsnummer K3317. Vidare öde är okänt. Den lär väl knappast finnas kvar idag. Det hade annars varit skojigt att få äga en sådan bil som har en så unik historik bakom sig. ....
Inge Nilssons Scania-Vabis L75 som gjorde den långa resan till Ekvatorn våren 1959 finns faktiskt fortfarande i livet.
Vid kontroll på bilens chassinummer 400292 så finns bilen sedan 22 år tillbaks registrerad som traktor med det "nya" registreringsnumret EXY359 hos en ägare i Olofström i Blekinge.
Det skulle varit riktigt skojigt att se hur bilen ser ut idag, om den nu är i ett sådant skick att den verkligen existerar, eller det är kanske bara dess "papper".
Kanske man skall försöka avlägga ett kort besök hos ägaren i samband med framtida ÅHS Syd:s möte på Åkerimuseum?
Jag undrar om ägaren känner till vilken unik historik hans fordon har?
Ett återställt fordon med en sådan proveniens borde kunna få ett ganska högt marknadsvärde eller bli utställd på Scania-museet.
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster