...och om kommunala tjänstemän!Detta var lite om IVECO.s lastbilar.
Ante skrev:Som ännu mer värdelöst vetande kan jag nämna att jag kommer att tänka på ett videoklipp från 1990 som jag har i nåt skåp nånstans, i ett dokumentärprogram från svt ondgör man sig över att alltmer järnväg flyttas över på lastbil. En "kommunalgubbe" (?)i beige trenchcoat muttrar nånting och går fram till en Svelast Iveco som står på tomgång vid en lastkaj. I bästa förståsigpåarstil så sparkar han på framhjulet och böjer sig sedan fram och sticker in huvet i hjulhuset för att liksom kontrollera nånting. (?!)
Svelast måste haft rätt många Iveco vid den tiden för de var ju rätt vanliga. Nån som vet hur många?
sjömannen skrev:... fick solen i ögonen,,, drog ner rullgardinen, (solskyddet), skulle dra upp den lite,,, trodde de va som en rullgardin hemma, snabbt ner med ett knyck så åker den upp,,, men fan heller- den kom bara längre ner.. ett snabbt ryck till,,,, sen fanns bara en springa på 2 dec ovanför ratten att titta ut igenom liggandes med hakan på ratten,,,
Bo Norvinge skrev:sjömannen skrev:... fick solen i ögonen,,, drog ner rullgardinen, (solskyddet), skulle dra upp den lite,,, trodde de va som en rullgardin hemma, snabbt ner med ett knyck så åker den upp,,, men fan heller- den kom bara längre ner.. ett snabbt ryck till,,,, sen fanns bara en springa på 2 dec ovanför ratten att titta ut igenom liggandes med hakan på ratten,,,
Kan meddela att jag i veckan var i Tyskland och deltog i ETC-testen. Där körde vi senaste Iveco Stralis. Rullgardinerna är kvar än idag.
Fick ha hjälp av demoföraren som fick fixa upp sidogardinen så jag såg ut genom fönstret. Det är en knapp att trycka på så åker gardangen upp med en jäkla smäll.
Tror inte de hade så många Iveco. Någon enstaka TurboStar och så experiment med gasdrivna Iveco.
Hittar du filmen skulle jag gärna vilja ha mig ordnat en kopia.
Återgå till Övriga europeiska lastbilar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst