"En bildberättelse från vägen som knyter bygderna samman", en trevlig artikel ur Svenska turistföreningens årsskrift 1960.
Del 1 http://larsson-larssons.blogspot.se/201 ... -fran.html
Del 2 http://larsson-larssons.blogspot.se/201 ... ran_5.html
Moderator: Anders Ason
Thomas Almen skrev:En slägghammare eller en känslig vänsterdoja kan var ett nog så brukbart instrument för att kolla luften. Om vi ändå är inne på gamla rutiner; hur många kollar att hjulen sitter fast, främst vintertid?. Har på snart 40 år endast tappat 2 däck, men har haft turen på min sida ett par gånger. Vintertid går jag ett varv med fälgnyckeln en gång varje vecka. Oftast går det dra något på nåt hjul.
sjömannen skrev:Thomas Almen skrev:En slägghammare eller en känslig vänsterdoja kan var ett nog så brukbart instrument för att kolla luften. Om vi ändå är inne på gamla rutiner; hur många kollar att hjulen sitter fast, främst vintertid?. Har på snart 40 år endast tappat 2 däck, men har haft turen på min sida ett par gånger. Vintertid går jag ett varv med fälgnyckeln en gång varje vecka. Oftast går det dra något på nåt hjul.
Slägghammare,känslig vänsterdoja,,du glömde ÖRAT,,![]()
Sjömannen
Z 1578 skrev:Jag får inte till rätta svingen med örat.. Tips från veteranerna?
Thomas Almen skrev:Z 1578 skrev:Jag får inte till rätta svingen med örat.. Tips från veteranerna?
Hasse Sailor håller kurser i ämnet i Hemlingby. Rejäl kursavgift betalas i förskott
Återgå till Övrig logistik- och transporthistoria
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster