30Fredrik skrev:Bättre förr? Ja åtminstone beträffande maten efter vägarna, tänk så många fina Långtradarställen som fanns då! Och dom flesta hade nattöppet, man kunde komma både sent och tidigt på morgonen och få både mat och kaffe + ett vänligt bemötande av den ofta kvinnliga personalen, vanligen kände man dom efter många besök!! Usch och tvi för snusket på Mc Donalds, Sveriges största mcklubb?? Mina favoriter bland Långtradarfiken från förr är och var, Gryttjom, BPgryttjom och Signes fina snitzslar med stekt potatis, jum,jum, Hasslerör(Såg att nån har satt grävskopans tänder i gamla fiket när jag for förbi där i november, alltså slut på den epoken) Rattugglan, fortfarande igång och jag tror att dom har nattöppet, jäkligt bra mat+rabatt för chaufförer, Pärlan i Ödeshög, kan va trångt men det brukar ordna sej med p-plats, ganska bra käk+ rabatt och framförallt nattöppet och dagens dygnet runt!! Legendariska Dockstabaren, ej längre nattöppet men fortfarande skapligt käk och åxå fri dusch, heders åt sånt!! Ja listan kan göras lång över skapliga ställen från förr och nutid, så fortsätt att skriv om era favoriter!! Förresten försök få duscha gratis MC donalds, skulle inte tro det va??? MVH. 30 Fredrik
Jodu Fredrik, de fanns bättre o sämre, Ett ställe jag hamnade ofrivilligt ett antal ggr var,(inte riktigt säker) men tror de va en Esso tapp i Herrljunga, som va ganska sjysst,,anledningen till de besöken va att man hann inte längre på fredagkvällar när man for från Göteborg p.g.a det förb-e körstoppet vi hade en period. Hassle va ju helt ok o lätt o parkera,vilket kan va nog så viktigt.Va du aldrig på Gamla Docksta? i byn, typ hemlagat, dessvärre fick man ju inte stå där på sluttampen, tror de va slutet-80 talet det tog slut - Jävre strax n Piteå va sjysst käk, dessvärre kunde man bli instängd av alla norskar på väg till o från Nordnorge, sova där va bara o glömma me 5-10 dånande frysaggregat runt ikring. Nalles fick gå an,stor park o många kolleger, fick väga upp "varuhuskänslan". Har för mig de fanns en Shelltapp i Väderstad med hyfsat käk. Ofikad behövde man dock aldrig vara,,ska roa mig nångång att räkna hur många man minns från Helsingborg till Luleå. Eller Gbg-Luleå.De torde bli ett antal.
Sjömannen