Fortsätt berätta!!!

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
30Fredrik skrev:OK, Per+Ni andra, ska se vad som finns på lagret!!! MVH. 30 Fredrik.
30Fredrik skrev:OK! Drar en legendarisk händelse som plötsligt dök upp i minnet, nu när jag har gjort som Sjömannen rekommenderade, andats lugnt och stilla! Så här var det!! Vi satt en tidig måndag morgon ute på det så kallade "Officet" i Sundsvik, Nykvarn. Det var Sven Stjärnström+undertecknad. Att jag inte hade kommit iväg än berodde på att gods till Jugoslavien skulle komma in till åkeriet (Stjärnströms) under helgen och det skulle på mitt rede, därav förseningen!! Vi hade druckit ett antal koppar kaffe redan, Sven och jag, och jag höll just på med att gå igenom alla papper+dokument(Tillstånd+Reskassa) och TIRcarnet som låg i TIR-väskan som var till den bil som jag skulle köra, det var viktigt att allt stämde, för var det nåt fel blev det problem senare. På den tiden utan data+skrivare, var det jäkligt svårlöst!! Nåväl, det var som sagt bara Sven och jag på Officet, och då bryts tystnaden av en ilsken telefonsignal!! Sven lyfter luren och sen följande konversation "" Ja,Tjenare! Jaha du, det var som fan! Ja men gå du in på Fiket så kommer jag ner med 25 pannor!!!" Sven skitförbannad och kastar på luren!! Jag ser ut som ett frågetecken, så han kommer med en förklaring varför han ilsknade till! "Den där extragubben vi skickade i förra veckan neråt,ringde från Hotel National i Belgrad och frågar hur han ska göra för han hade kört soppatorsk??? Han får väl fundera ut hur han ska få tag på soppa mens han fikar för jag tänker inte göra ett jäkla dugg, han har ju för f-n reskassa!!" Jag bara suckade tog TIR-väskan, tackade för mej och reste mej upp och gick ut till bilen för att dra , då jag hör från kontoret " Fredrik, gör nu inte som den här stollen som ringde, se till och ha soppa " MVH. 30 Fredrik.
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster