Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.
En ersättare till de släpskrapespel som jag var med att sommarjobba med som nybliven ton-åring. De spelen var stationära och föste gruset fram till en brygga som lastbilarna körde under. Bryggan hade gammal jvg-räls som lät skopan glida ut över och mitt i bryggan fanns ett hål där gruset kunde falla ner på bilflaket. Ingen Michigan fanns då.
klar för sista vägunderhålls säsongen ,vår 143 -88 detta blir den14 och sista ,från nästa år krävs minst EURO3,besiktad i torsdags inte en ända anmärkning,co 0,93 . vilken hask på resurser vi har i vårt land
TACKAR Veteranlastbilar och ibland Trailer för endel inpiration ,som till denna i finland osedda bege version ,hälningar benkku oxo förståss KLASSISKA LASTBILAR som denna är insupen från
L110 super,färdig lastad till kuopio ,på hemmadepån i Åbo ,Kiitoliikenne slogs i hop med Saari som körde för kiitolinja kedjan 90 när båda ägdes av sponsor/spontel ,såldes till schenker så nu heter det SCHENKER CARGO och arbetsnamnet KIITOLINJA består
Fantastiska situationer du fångar med dina teckningar Benku! Industri-Elefanten tänker man sig nog inte ihop med Regenten men den fanns faktiskt innan Regenten blev ersatt av 75:an så det är inte alls fel, även fast man är mer van att se Regenten med Hiab 192.
HIAB kranen monterad på Regenten är monterad på en begagnad Regent eftersom det är en HIAB 172 eller 173. Skulle det ha varit en 170 kunde den däremot ha varit monterad från början.