lokaler o ren objekt

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

lokaler o ren objekt

Inläggav bedford » 28 sep 2013, 14:38

Hej jag undrar om det finns intresse i stockholmsområdet för att hjälpas åt att renovera gamla lastbilar ,bussar,maskiner och att hyra utrymme i lokaler för egna fordon .
Kan inte betala ngn lön men fika o låna fordon till rallyn o dylikt el helgutflykter .
Så finns det några som vill hjälpas åt att rädda gammal historia.
Ägandet av fordonen blir förening/stiftelse

mvh Göran :roll:
bedford

Re: lokaler o ren objekt

Inläggav Anders Ason » 28 sep 2013, 18:55

Verkligen intressant frågeställning. Dryga 20 mil är dock ett hinder för eget engagemang. Hoppas att det blir rejält gensvar på din fråga. (Fordonsägare måste nog annars vara en juridisk person. Tänker då inte på en sk målvakt.)
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav Claes_s » 28 sep 2013, 20:34

Hej,

Ja, det låter klart intressant. Bor själv i Sollentuna. :)
Var i Stockholmsområdet finns lokalerna?

/Claes
Claes_s

Inläggav bedford » 29 sep 2013, 15:49

ja du jag kollar på 2 olika lokaler en i Järfälla o en på Södertörn därav min förfrågan. den åt Södertörn ligger bra till för åkarsvängen .Har i dag liten hyrd verkstad på Ekerö med lackbox .
Har ju tidigare skruvat jänkare o tävlingsbilar i gemensamma lokaler , men jag vet inte riktigt hur det är på tunga sidan, känslan är tyvärr att det inte är lika socialt som det var med bilar .
På grund av en ändring i mitt liv så känner jag att jag vill skruva o renovera fordon på heltid o skulle vilja göra en samlingsplats för alla intressenter av kommersiella fordon .
Tanken var att ha hyrplatser för egna fordon med tillgång till mek,svets.lack lokaler o även ha en hörna där vi renoverar lite bilar gemensamt går ju lite fortare då'
Själv kommer jag bedriva plåt o lackverkstad för entusiastfordon i en del .
Blir intresset bra så vore ju ett `tradarfik` för social sammankomst kul o även ngn form av enklare övernattningsrum.
Så alla skrotdårar som gillar bussar lastbilar o maskiner hör av er det styr lite hur stort jag törs satsa
Reid du behöver ju ett eget museum :D
bedford

Inläggav Reid Hulting » 29 sep 2013, 23:24

Jo, har väl haft tanken med museum. Men just nu håller jag på att med hjälp av skohorn :wink: försöka få in allt under tak innan vintern, och ställa fram ev. saluobjekt.
Slå en signal vid tillfälle.

Reid.
Reid Hulting

Inläggav bedford » 03 okt 2013, 21:40

Kan ju konstatera att intresset var lågt här inne men tar kontakt med dig i helgen Claes o jag slår dig en signal i helgen Reid. Har varit o ordnat lite plåtkontakter i polen o Slovakien o kollat på div plåtmaskiner i tyskland så snart kan man börja ta in lite ren jobb :D
bedford

Återgå till Allmänt Veteransnack