Profitörer inom våra generer?

Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Profitörer inom våra generer?

Inläggav Anders Ason » 09 aug 2013, 13:40

En nyare företeelse är att veteranlastbilsintresset inte enbart är ett intresse för alla utan också ett sätt att tjäna extra och möjligen svarta pengar. Självklart ska alla som byter, köper o säljer inom vårt område ha skäligt betalt, men kan det ibland även var oskäligt?

Har ni råkat ut för några/något hårresande fall?
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Re: Profitörer inom våra generer?

Inläggav herrstina- » 09 aug 2013, 21:06

Det finns en hel del exempel på det, bla har en Danmarkslokaliserad firma annonserat ganska regelbundet på blocket och erbjudit fordon i varierande skick till fantasipriser. Jag hoppas fordonen är osålda.
Michelingubbar är också en källa till ocker, särskilt med tanke på att majoriteten av de gubbar som finns på marknaden är utdelade i reklamsyfte.

Stina.
Användarvisningsbild
herrstina-

Inläggav Jämtlänning » 12 aug 2013, 19:06

En Scania L 80S -72 brandbil ( 2600 mil ) som gick på anbud hos brandkåren i Svenstavik för 42000 kr (år 2008) låg några månader senare på Blocket för 88000 kr.... Det är det första jag kommer att tänka på ang detta ämne. Det man möjligen kan glädjas åt ang dylika prishöjningar är ju att säljaren förhoppningsvis får kosta på annonspengar till ingen nytta lika länge som det begärs detta pris!

Scania L80 1972.jpg
Scania L 80 1972
Scania L80 1972.jpg (43.14 KiB) Visad 4800 gånger
Jämtlänning

Inläggav gunnilse » 12 aug 2013, 22:12

Tja de var marknad här i stan i söndags vi hade en kollega som sökte instr bok till Volvo brage jag hitta sex st topp pris 450kr

Michelin gossarna vill jag minnas jag gav 650kr st för på Såifa 1989
gunnilse

Återgå till Allmänt Veteransnack