Söker information om AMlastbil 806!

Meddela här vad du önskar komma över.

Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer

Söker information om AMlastbil 806!

Inläggav volvoT33 » 01 jul 2013, 21:57

Förra veckan drog jag hem en AMlastbil från grannbyn som jag tänkte prova väcka liv i om det går. Finns det någon här som vet om det finns verkstadshandböcker till den här pjäsen, när man söker på google finner man knappt något alls. Det sitter en HIAB 172 kran i okänd skick på den, någon här som har erfarenhet av den?

Jag la ut bilder på maskinisten.net när jag hämtade den: http://www.maskinisten.net/viewtopic.php?f=192&t=91211
Användarvisningsbild
volvoT33

Re: Söker information om AMlastbil 806!

Inläggav gunnilse » 01 jul 2013, 22:11

Det är en ombyggd volvo brage A6 maskin samma som i 912 mm finns böcker på Tradera ibland Thomas terräng kan även ha...
gunnilse

Inläggav volvoT33 » 02 jul 2013, 16:28

gunnilse skrev:Det är en ombyggd volvo brage A6 maskin samma som i 912 mm finns böcker på Tradera ibland Thomas terräng kan även ha...

Tack för infon! Vet du om det kan finnas någon litteratur som handlar om just denna typ av brage, mr. Terreng hade inte det, han trodde att flyget kanske hade. Armén hade oftast detaljerade papper på deras maskiner tänker jag...
Användarvisningsbild
volvoT33

Inläggav gunnilse » 02 jul 2013, 17:43

Kolla med Skrotkalle i Eda sen finns Elvan Googla på den kan inte hans adress bara köpt av han på Tradera e väl i dina trakter Ason??

Dessa två har köpt mycket av reservlagren även Bärebergs öb kan tänkas.. (missat någon alla skrivkunniga?)
gunnilse

Inläggav Anders Ason » 02 jul 2013, 18:12

Ja, ett par mil mellan oss.

Lennart Gustavsson: 013-39 32 22
Alias 11:an. Bostadsorten heter Älvan, något nordost Linköping.
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav Anders Ason » 02 jul 2013, 18:17

Pärminator skrev:
gunnilse skrev:Det är en ombyggd volvo brage A6 maskin samma som i 912 mm finns böcker på Tradera ibland Thomas terräng kan även ha...

Tack för infon! Vet du om det kan finnas någon litteratur som handlar om just denna typ av brage, mr. Terreng hade inte det, han trodde att flyget kanske hade. Armén hade oftast detaljerade papper på deras maskiner tänker jag...

Flyget, Armén eller Marinen gör detsamma. Det är samma trevliga och hjälpsamma kvinna i övre Norrland som fixar de papper som behövs, bl a för att civilregga militärfordon. Sök i forumets sökruta så hittar du henne.
Hälsningar Anders Ason
Anders Ason

Inläggav volvoT33 » 02 jul 2013, 22:19

Ok, mycket bra info här - tack och bock båda två! Ska börja ringa runt i morgon. När jag pratade med Terreng berättade han att han använder sin 806:a nästan dagligen och han har haft den länge utan några problem, det bådar gott :)
Användarvisningsbild
volvoT33

Återgå till Objekt sökes