Anders skrev:Verkligt fina bilder. En imponerande Volvo dessutom, är väl en LV290?
Oj, jag glömde skrolla tidigare så den såg jag inte

Men titta på killen som manövrerar kranen, ingen låda på magen här inte.
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Anders skrev:Verkligt fina bilder. En imponerande Volvo dessutom, är väl en LV290?
Anders skrev:Anders Ason skrev:
5. När bilderna är tagna och jag står o pratar med ägaren så kommer det en veteranare på landsvägen! Någon som känner igen den?
Det kan vara den Starke som tillhörde en lantbrukare norr om nyköping tidigare. Han sålde den för ett antal år sedan, vet inte alls åt vilket håll, men den var målad precis som denna. Hade tidigare gått för nyköpings kommun, därför den svart/orangea lackeringen.
Lantbrukaren som hade den hade först tänkt skära av den till traktorkärra, men eftersom den gick så bra som den gjorde så behöll han bilen som den var. Vad jag hört så sålde han Starken för att köpa en Scania 75;a
Förresten, är det den här Starken?
http://www.blocket.se/vi/14600270.htm?ca=12_s
Anders
essomannen skrev:hejsan jag heter krister och det är jag som har essomacken söder om varberg! det var trevligt att ni tycker den är fin!!! ni är välkomna att titta in på ett besök när ni kör förbi på gammla europaväg 6. har ni möjlighet så ring 0703/410660 mvh krister lindblom (ps. det fins ett reportage på usabil.nu där ni kan se mera bilder)
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster