Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Malte. E skrev:Just det, start-KNAPP!
Skulle man under olyckliga omständigheter få ett ofrivilligt motorstopp, så det hänger på sekunder eller delar därav, då är det snabbare att trycka ner startknappen än att börja fummla med nyckeln djupt under ratten!
Malte.E
Sudde skrev:Har en yngre förmåga som brukar lasta hos oss. Bad honom flytta vår Scania 76a som stod lite ivägen, såg hur lysena tändes/släcktes ett antal gånger innan vederbörande insåg att man inte kunde starta på detta viset...Den något åldrade iakttagaren kunde triumfera med kunskapen om just startknappen
herrstina- skrev:Jag vill minnas att 89.orna hade ljustuta och omkopplare i blinkersspaken, i alla fall vissa årsmodeller så Volvo borde ha infört det i början på 70-talet.
Stina.
LarsJo skrev:Kan inte hålla mig från att göra ett inlägg i denna tråd! Min F89 -73 har TIR-hytt OCH startknapp. Jag tror att det var så att när den bruna inredningen och instrumenteringen med en lång rad varningslampor i överkanten av panelen kom (1975?), då kom också nyckelstarten.
Kul är ju att fler och fler nya bilmodeller nu har startknapp! Tror att nya FH har det också.
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster