Här träffas vi och kanske ställer en fråga eller lämnar ett förslag som andra har en lösning eller synpunkter på. Kom ihåg att det skall handla om lastbilsnostalgi.
Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
av Stellan » 19 apr 2008, 12:51
Jag hittade det här fotografiet, antagligen från en mässa i Paris. Det finns inga som helst ledtrådar till när det är, eller vad som visas på bilden. Att det är en Commer har jag lyckats uttyda...men vad är det för påbyggnad? Det ser ut som en korsning mellan ett gaffeltruckstativ, en bygellyft och en båtlyft. Att det är någon form av sopcontainer som hänger i den ser jag också...men konstruktionen av lyften blir jag inte klok på

/Stellan
chaufför emeritus

-

Stellan
-
av Anders » 19 apr 2008, 13:45
Måste vara någon engelsman som har tänkt till ordentligt. Hela konstruktionen ser tämligen invecklad ut faktiskt.
Det skulle vara intressant om någon vet vad det är för något:)
Tidsmässigt kanske man kan tänka sig mitten på 70-talet?
Anders
-

Anders
-
av Stellan » 19 apr 2008, 13:56
Jag tänkte på det i efterhand...visst påminner det lite om Kalmar Terminal, fast med stödarmar
Tiden ligger nog i mitten eller slutet av -70 talet om man ska dömma av de andra fotona som låg i mappen.
/Stellan
chaufför emeritus

-

Stellan
-
av Anders » 19 apr 2008, 14:12
Jo, jag tänkte samma sak, att det såg ut som någon avart av Kalmar Terminals projekt. Fast den här ser ju ut som en Kalmar Terminal korsad med en liftdumper.
Med tanke på att man aldrig sett en liknande konstruktion så kanske man kan dra slutsatsen att den inte var helt lyckad?
Anders
-

Anders
-
av arnfinn » 19 apr 2008, 15:42
Det er aldri for sent å gi opp!
Intet er umulig for den som ikke skal gjøre det selv!
Det finnes ikke noe enkelt som ikke kan gjøres vanskelig!
-

arnfinn
-
Återgå till Allmänt Veteransnack