Moderatorer: Anders Ason, Moderatorer
Bengt Gustafsson skrev:Veteranvänner!
Det värmer verkligen att ni uppskattar tidningen! Jag tackar å mina och övriga involverades vägnar.
Lars-Gunnar: det blir absolut fler artiklar om olika märken och modeller framöver.
Och har ni tips på tänkbara reportage så hör gärna av er.
Vänliga hälsningar
Bengt Gustafsson
Redaktör
Klassiska Lastbilar
bilobuss skrev:Mycket, som vanligt, intressant läsning i Klassiska Lastbilar nr 1 2013! Kan nämna att Titanen i lilla bilden på omslaget är en mycket tidig 230-hästare. Troligen en Volvo demobil levererad till Bjursells i Jönköping. Bilen finns faktiskt fortfarande kvar, nu som traktor hos en samlare i södra Sverige. Bilar som också finns kvar i registret är 2 st Scania LS 141 och 1 st Scania LS 110 bland läsarbilder "Stiliga grusekipage" sid 36. Den gröna LS 141-an och LS 110-an står kvar på Boggs Grus AB i Mora, medan den röda LS 141-an finns hos en samlare i Värmland./BL
VolvoStar2013 skrev:bilobuss skrev:Mycket, som vanligt, intressant läsning i Klassiska Lastbilar nr 1 2013! Kan nämna att Titanen i lilla bilden på omslaget är en mycket tidig 230-hästare. Troligen en Volvo demobil levererad till Bjursells i Jönköping. Bilen finns faktiskt fortfarande kvar, nu som traktor hos en samlare i södra Sverige. Bilar som också finns kvar i registret är 2 st Scania LS 141 och 1 st Scania LS 110 bland läsarbilder "Stiliga grusekipage" sid 36. Den gröna LS 141-an och LS 110-an står kvar på Boggs Grus AB i Mora, medan den röda LS 141-an finns hos en samlare i Värmland./BL
Hej bilobuss tyvärr måste jag medella att den röda LS 141:an idag bara är huv och hytt då den är kapad och jag har fått hört av han som äger den idag att det var längesedan den blev kapad.
bilobuss skrev:VolvoStar2013 skrev:bilobuss skrev:Mycket, som vanligt, intressant läsning i Klassiska Lastbilar nr 1 2013! Kan nämna att Titanen i lilla bilden på omslaget är en mycket tidig 230-hästare. Troligen en Volvo demobil levererad till Bjursells i Jönköping. Bilen finns faktiskt fortfarande kvar, nu som traktor hos en samlare i södra Sverige. Bilar som också finns kvar i registret är 2 st Scania LS 141 och 1 st Scania LS 110 bland läsarbilder "Stiliga grusekipage" sid 36. Den gröna LS 141-an och LS 110-an står kvar på Boggs Grus AB i Mora, medan den röda LS 141-an finns hos en samlare i Värmland./BL
Hej bilobuss tyvärr måste jag medella att den röda LS 141:an idag bara är huv och hytt då den är kapad och jag har fått hört av han som äger den idag att det var längesedan den blev kapad.
Jo, jag vet att det bara är framdelen som är kvar. Den köptes så av den nuvarande ägaren. Som tur är, finns "bilen" kvar i registret och kommer enligt ägaren att återuppstå i sin fulla längd någon gång i framtiden./BL
Återgå till Allmänt Veteransnack
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster